بررسی عرضه و تقاضا در بازار مسکن

بررسی عرضه و تقاضا در بازار مسکن
بررسی عرضه و تقاضا در بازار مسکن

میزان درخواست آپارتمان های دارای متراژهای مختلف در بازار مسکن طی ماه های اخیر مشخص شده است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت عرضه و تقاضا در بخش مسکن نشان می دهد که ساخت و ساز طی 10 سال گذشته به سمت «افزایش مساحت» پیش رفته است. این موضوع در صورتی است که رفتار متقاضیان نشان از میل آنها به خرید ملک هایی با متراژ کوچک دارد

میزان درخواست آپارتمان های دارای متراژهای مختلف در بازار مسکن طی ماه های اخیر مشخص شده است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت عرضه و تقاضا در بخش مسکن نشان می دهد که ساخت و ساز طی 10 سال گذشته به سمت «افزایش مساحت» پیش رفته است. این موضوع در صورتی است که رفتار متقاضیان نشان از میل آنها به خرید ملک هایی با متراژ کوچک دارد. طبق بررسی ها سهم واحدهای زیر 80 متر مربع به دو درصد رسیده است و در مقابل سهم بزرگ متراژها دو برابر شده است؛ این شکاف به دلیل عدم هماهنگی با تحولات اقتصاد مسکن می باشد.

این کاهش سطح خانه های کوچک متراژ به دلیل وجود برخی ضوابط فنی و شهرسازی می باشد که با عرضه و تقاضا ناسازگاری دارد. در اصل عرضه واحدهای زیر 60 متر در تهران بسیار ناچیز است و زیر یک درصد از کل ساخت و سازهای تکمیل شده را در بر می گیرد. به این ترتیب حتی با وجود نیاز شدید متقاضیان به واحدهای کوچک متراژ، بازهم با کمبود شدید در این بخش پرمتقاضی مواجه هستیم. 

از آنجایی که واحدهای نوساز در تعیین قیمت مسکن نقش پررنگی دارند، ارز آپارتمان های هر منطقه با توجه به آخرین قیمت های فروش واحدهای نوساز تعیین می گردد. از این رو در پی کاهش عرضه فایل های نوساز کوچک متراژ در بازار مسکن و افزایش قیمت اهن الات طی ماه گذشته، قیمت این گروه از آپارتمان ها با رشد قابل توجهی همراه بوده که موجب ایجاد نوعی تشنج قیمتی در بازار شده است. به این ترتیب اثر ضوابطی که مانع ساخت و ساز مسکن کوچک متراژ با وجود تقاضای بالا شده است را کاملا احساس می کنیم. این موضوع موجب شده تا قدرت خرید متقاضیان از جمله خانه اولی ها که نیاز به این واحد ها دارند با کاهش 25 درصدی مواجه شود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)