بررسی وضعیت مسکن طی چند ماه اخیر

بررسی وضعیت مسکن طی دو سال اخیر
بررسی وضعیت مسکن طی چند ماه اخیر

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مرکز آمارایران طی گزارش های چند روز اخیر در  تازه ترین خبرهای خود افزایش قیمت مسکن را اعلام نمود و از وضعیت قیمت ملک و زمین ، اجاره ، خرید و فروش واحدهای مسکونی گزارشی منتشر کرد، که به طور متوسط در تابستان 96  قیمت هر متر مربع واحدهای مسکونی در سراسر کشور حدود 1میلیون  و 540 هزار تومان بوده است. برحسب آمار اعلام شده ، متوسط قیمت هر متر

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مرکز آمارایران طی گزارش های چند روز اخیر در  تازه ترین خبرهای خود افزایش قیمت مسکن را اعلام نمود و از وضعیت قیمت ملک و زمین ، اجاره ، خرید و فروش واحدهای مسکونی گزارشی منتشر کرد، که به طور متوسط در تابستان 96  قیمت هر متر مربع واحدهای مسکونی در سراسر کشور حدود 1میلیون  و 540 هزار تومان بوده است. 

برحسب آمار اعلام شده ، متوسط قیمت هر متر مربع واحدهای مسکونی معامله شده در سراسر کشور به واسطه مشاورین املاک انجام می شود که، این روند با افزایش صعودی قیمت ها همراه بوده است . میزان واحدهای مسکونی معامله شده در تابستان سال 96 نسبت به اسفند ماه سال 95 ، معادل 7/3درصد افزایش داشت، به طور کلی طبق گزارشهای اعلام شده میزان حجم معاملات خرید و فروش ملک در سراسر کشور در تابستان سال 96 در مقایسه با بهار سال گذشته 6/24 درصد با رشد همراه بوده است.


طبق گزارش های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران ، به طور متوسط  مساحت واحدهای مسکونی معامله شده با عمر بنای 10 سال  در بازار خرید و فروش مسکن در سراسر کشور طی تابستان سال 96 ، 106 متر مربع است ، همچنین در تابستان سال 96 خرید و فروش مسکن زمین یا زمین ساختمانهای مسکونی کلنگی معامله شده، رشد چشمگیری داشت که این میزان نسبت به اسفند سال 95 معادل 5/11 درصد افزایش یافت. 

به طور میانگین قیمت هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده در بازار مسکن در سراسرکشور به قیمت یک میلیون و 155 هزار تومان رسید، همچنین در تابستان سال  96 برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی  در سطح کل کشور به طور متوسط  میزان اجاره به علاوه 3درصد ودیعه پرداختی به قیمت 8هزار و 600 تومان بوده، که نسبت به ماه گذشته معادل 7درصد افزایش قیمت داشته است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، به طور متوسط  مساحت واحدهای اجاره ای معامله شده با عمر بنای 12 سال  در بازار خرید و فروش مسکن در سطح کل کشور درتابستان سال قبل ،97 متر مربع بوده است. لذا در تابستان سال گذشته در مقایسه با فصل بهارسال  96  تعداد معاملات اجاره مسکن حدود 37/5  درصد افزایش یافته بطوری که میزان اجاره واحدهای مسکونی معامله شده  در سطح کل کشور با افزایش نرخ همراه بوده است . به طور کلی طبق گزارشهای مرکز آمار ایران قیمت خرید و فروش مسکن در شهر تهران ( پایتخت ) در تابستان سال 96  در مقایسه با کل استان تهران در تابستان گذشته روایت دارد  که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده به ۴میلیون و۷۶۰ هزار تومان رسید؛ در حالی که میانگین قیمت هرمترمربع واحدهای مسکونی معامله شده در کل استان تهران 3 میلیون و 740 هزار تومان بوده است.

بر حسب آمارهای اعلام شده، میزان اختلاف  قیمت مسکن در شهر تهران در مقایسه با میانگین قیمت مسکن در حومه استان تهران حدود 27 درصد می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)