بهبود روابط مالی میان سازندگان و شهرداری

بهبود روابط مالی میان سازندگان و شهرداری
بهبود روابط مالی میان سازندگان و شهرداری

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، امروز در جلسه شورای شهر تهران به بررسی لایحه گنگ فعلی در تعیین هزینه صدور مجوز ساختمانی پرداخته می شود چرا که در معادله موجود امکان بروز فساد و سلیقه ای اعمال شدن قانون وجود دارد...


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، امروز در جلسه شورای شهر تهران به بررسی لایحه گنگ فعلی در تعیین هزینه صدور مجوز ساختمانی پرداخته می شود چرا که در معادله موجود امکان بروز فساد و سلیقه ای اعمال شدن قانون وجود دارد.

با ایجاد لایحه جدید در این جلسه و رفع نواقص فرمول قدیم در پرداخت عوارض ساخت و ساز رابطه ی مالی میان سازنده و شهرداری اصلاح می گردد و در اصلاحیه به شفافیت و قابل فهم بودن نرخ عوارض ساختمانی برای سازندگان و فعالانبازار مسکن، واقعی شدن عوارض ساخت و تغییر در نرخ پایه محاسبات ارزش ملک پرداخته می شود.

بعد از جلسه امروز تحول رابطه مالی میان شهرداری تهران با سازنده‌ها، به چهار شکل رقم خواهد خورد.

شکل اول آن است که پایه انواع عوارض ساخت‌وساز(ارزش معاملاتی املاک) که توسط کمیسیونی در سازمان امور مالیاتی تعیین و در قالب دفترچه تقویم املاک منتشر می‌شود قرار است از سال ۹۳ به سال ۹۶ تغییر کند. دفترچه فعلی با فرمول پایه ی محاسبات میانگین ارزش معاملاتی  املاک درشهر تهران را 36 هزار تومان تعیین می کند که در دفترجه ارزش معاملاتی سال 96 که از سال 98 اجرایی می شوود این میانگین  با 80درصد افزایش نسبت به سال 93 به مبلغی در حدود 65 هزار تومان می رسد.

شکل دوم فرمول ارائه شده به سازنده‌ها برای عوارض ساخت‌وساز به قدری گنگ، پیچیده و نامفهوم بود که امکان محاسبه راحت و آسان بابت رقمی که باید به شهرداری پرداخت کنند را از آنها سلب می‌کرد و این امکان برای شهرداری‌های مناطق فراهم می کرد که در محاسبه عوارض ساخت‌وساز به جای تبعیت از یک فرمول مشخص و ثابت، سلیقه و نظر فردی را مدنظر قرار دهند.

سومین تحول ناشی از اجرای این فرمول در صورت تصویب، مبلغ عوارض در نظرگرفته شده ناشی از ارزش بهینه اجرای طرح‌های توسعه شهری است. یک نکته مهم درخصوص این تحول آنکه، املاکی که وضعیت کاربری آنها قبل و بعد از اجرای طرح تفصیلی تغییر نکرده مشمول پرداخت این نوع عوارض نخواهند بود اما اگر یکملک مسکونی یا اداری و خدماتی پس از اجرای طرح تفصیلی کاربری آن به تجاری تغییر کند؛ با ضرایب ۴/ ۰ تا ۸/ ۰ به فرمول پایه عوارض ارزش بهینه آن محاسبه می‌شود.

چهارمین تحول ناشی از تغییر فرمول محاسبه عوارض ساختمانی در سال ۹۸، مربوط به ساخت‌وسازهایی می‌شود که به دلایل فنی، چاره‌ای جز حذف پارکینگ برای آنها وجود ندارد.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)