بومی سازی در صنعت فولاد

بومی سازی در صنعت فولاد
بومی سازی در صنعت فولاد

نا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد،  با وجود همه مشکلات و نیازمندی ها، اکنون می توان ادعا کرد بین 70 تا 80 درصد در کل زنجیره تولید فولاد خود کفایی وجود دارد.به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد، کشور را در تامین یکی از مهمترین شاخصه های...

بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد،  با وجود همه مشکلات و نیازمندی ها، اکنون می توان ادعا کرد بین 70 تا 80 درصد در کل زنجیره تولید فولاد خود کفایی وجود دارد.به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد، کشور را در تامین یکی از مهمترین شاخصه های توسعه خود کفا کرد.
جمهوری اسلامی ایران در جند سال اخیر تراز منفی تجاری در فولاد داشت،و وارد کنند محصولات فولادی چون میلگرد، تیر آهن، ورق های سرد و گرم و... نیز بود، اتفاقا یکی از بازار های جذاب برای صادر کنندگان فولاد به شمار می رفتند.از این رو  با برنامه ریزی های انجام شده در 30 تا 40 سال گذشته و رشد صنعت فولاد، اکنون تا حدود زیادی در این صنعت خود کفا شده و با وجود همه فشار های بین المللی و مشکلات، تبدیل به یکی از صادر کنندگان مطرح آن در جهان شده ایم.

امروزه بخش های زیادی از فرآیند تولید فولاد در کشور، چه در تامین تجهیزات، تامین مواد اولیه، تامین مواد مصرفی و غیره بومی سازی شده، اما هم چنان در برخی تجهیزات حیاتی و اصلی آن در اقلام مصرفی، خطوط تولید، قطعات و لوازم یدکی، ارزبری و وابستگی وجود دارد.
بدین ترتیب به عنوان نمونه از الکترود گرافیکی در فرآیند تولید فولاد مثال زده می شود که در آن وابستگی وجود داشته و باید خود کفایی به وجود آید..آینده این صنعت را تمرکز بر تجهیزات، قطعات و لوازم یدکی آن با هدف کاهش ارزبری تضمین می کند، موضوعی که توان لازم برای آن وجود داشته و مهمترین سرمایه گذاران نیز خود تولید کنندگان به عنوان مهمترین ذینفعان خواهند بود.

در صنعت فولاد در بخش های مهندسی، ساخت قطعات مصرفی و تجهیزات تکنولوژیکی، اتوماسیون و … شرکت های مهندسی و پیمانکاران وارد عرصه بومی سازی شده اند. بومی سازی در صنعت فولاد بعضا توسط شرکت های داخلی به ثبت اختراع منجر شده که نمونه های آن در صنایع معدنی، فولادی و تاسیسات جانبی وجود دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)