تأثیر بازارآهن بر بازارمسکن

تأثیر بازارآهن بر بازارمسکن
تأثیر بازارآهن بر بازارمسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با وجود اینکه هنوز سال 97 حرکت های اصلی خود را آغاز نکرده، آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن حاکی از بازگشت رونق به این بازار در سال جاری است.  بسیاری از کارشناسان بخش مسکن معتقدند که بازار مسکن از رکودی که در چند سال گذشته قرار گرفته بود، خارج شده و باید شاهد رونق بیشتر ساخت و ساز مسکن باشیم. مطرح شدن این موضوعات اگرچه

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با وجود اینکه هنوز سال 97 حرکت های اصلی خود را آغاز نکرده، آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن حاکی از بازگشت رونق به این بازار در سال جاری است.  بسیاری از کارشناسان بخش مسکن معتقدند که بازار مسکن از رکودی که در چند سال گذشته قرار گرفته بود، خارج شده و باید شاهد رونق بیشتر ساخت و ساز مسکن باشیم.
مطرح شدن این موضوعات اگرچه نشانه ی بازگشت چرخه اقتصادی به بخش مسکن است اما از نگاه متقاضیان این روند موجب افزایش مجدد قیمت مسکن می شود. از سوی دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی مورد نیاز در ساخت مسکن باعث بازگشت مسکن به رکود خواهد شد. با وجود اینکه این روزها فعالان بازار ساختمانی از پیاده سازی برنامه های نوسازی دولت خرسند هستند اما تأثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی و آهن آلات از قبیل میلگرد و تیرآهن را خطری برای رونق بازارمسکن می دانند.

بازارآهن متأثر از نرخ دلار
برخی از مصالح ساختمانی هنوز هم وابسته به واردات یا مرتبط با قیمت گذاری ارز هستند که این امر می تواند تأثیر مستقیم بر روی افزایش قیمت آهن آلات بگذارد. محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات در رابطه با این موضوع می گوید: « با وجود اینکه در بازار آهن افزایش قیمتی قابل توجهی نداشتیم اما روند افزایشی قیمت ارز در روزهای گذشته از سال 97 نشان دهنده افزایش قیمت آهن در روزهای آتی است. »
وی درادامه افزود: آهن در بازارجهانی تفاوت قیمتی خاصی نداشته است اما در بازار داخلی به دلیل افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قیمت آهن آلات بودیم. این افزایش قیمت به همین میزان می تواند قیمت مسکن را نیز متأثر کرده و با توجه به افزایش تقاضا برای آهن در بازار مسکن در ماه های آینده افزایش قیمت قابل توجهی را در بخش مسکن شاهد خواهیم بود. بنابراین می توان گفت که بازار مسکن و آهن آلات دو بخش مرتبط به هم هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)