تأثیر بخش مسکن بر رشد اقتصادی

تأثیر بخش مسکن بر رشد اقتصادی
تأثیر بخش مسکن بر رشد اقتصادی

با توجه به ارتباط گسترده پیشین بخش مسکن با سایر بخش های اقتصادی ، تأثیر بخش مسکن بر رشد اقتصادی انکارناپذیر است اما این بدین معنی نیست که هدف بخش مسکن ، ایجاد رونق اقتصادی باشد. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ گاهی مشاهده میشود که برخی از سیاست گذاران فکر میکنند هرچه بیشتر مسکن بسازیم بهتر است و بازار مسکن دچار رکود نمی شود. چنین دیدگاهی 

با توجه به ارتباط گسترده پیشین بخش مسکن با سایر بخش های اقتصادی ، تأثیر بخش مسکن بر رشد اقتصادی انکارناپذیر است اما این بدین معنی نیست که هدف بخش مسکن ، ایجاد رونق اقتصادی باشد. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ گاهی مشاهده میشود که برخی از سیاست گذاران فکر میکنند هرچه بیشتر مسکن بسازیم بهتر است و بازار مسکن دچار رکود نمی شود. چنین دیدگاهی کاملا اشتباه است چرا که در اینصورت دولت فقط باید مراقب باشد که رشد بخش مسکن منفی نشود!

نکته ی مهم و قابل توجه این است که ساخت و ساز مسکن در راستای تأمین نیازهای بازارمسکن برای خانه اولی ها ، بافت های فرسوده و حاشیه نشین ها باشد .
این موضوع همیشه مطرح بوده که رشد بازار مسکن در رشد اقتصادی نیز تأثیر می گذارد اما در واقع از این به بعد ، کشور ما خیلی نیازمند افزایش موجودی مسکن نیست. شکایت سازندگان و فروشندگان مسکن از نبود خریدار و در نتیجه قفل شدن منابع مالی در پروژه های آماده فروش ، خود گواه روشنی بر این موضوع است. از سوی دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی و قیمت آهن آلات باعث کاهش رشد در بخش مسکن شده و روند رکود آن همچنان ادامه دارد. بنابراین نباید هدف اصلی بخش مسکن را ، ایجاد تحول در رشد اقتصادی دانست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)