تأثیر تصمیم ترامپ بر مسکن

تأثیر تصمیم ترامپ بر مسکن
تأثیر تصمیم ترامپ بر مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، افرادی که در بازار مسکن سرمایه گذاری می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. عرضه و تقاضا دو بخش اساسی در بخش مسکن به شمار می رود. در بخش تقاضا خریدارانی که قصد دارند با خرید ملک اقدام به سرمایه گذاری کنند، به سمتی حرکت می کنند که بیشترین سود را برایشان به همراه داشته باشد. اما خریدارانی که برای اولین بار قصد خرید مسکن را دارند با خریداران بخش اول متفاوتند زیرا 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، افرادی که در بازار مسکن سرمایه گذاری می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. عرضه و تقاضا دو بخش اساسی در بخش مسکن به شمار می رود. در بخش تقاضا خریدارانی که قصد دارند با خرید ملک اقدام به سرمایه گذاری کنند، به سمتی حرکت می کنند که بیشترین سود را برایشان به همراه داشته باشد. اما خریدارانی که برای اولین بار قصد خرید مسکن را دارند با خریداران بخش اول متفاوتند زیرا قصد آنها سرمایه گذاری نبوده و مسکن اولی به حساب می آیند. نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مسکن کوتاه مدت بوده و متقاضیان مصرفی نباید نگران تصمیم ترامپ باشند.
پیش بینی می شود طی هفته های آینده، تلاطم بازار ارز آرامش خاصی را تجربه کند و حجم خرید و فروش مسکن به شرایط رونق قبلی باز گردد. به گفته کارشناسان بخش مسکن، پس از کاهش التهابات ناشی از تصمیم جدی دولت آمریکا، حجم خرید و فروش ها بار دیگر افزایش می یابدو ساخت و ساز رونق می گیرد زیرا تکلیف عرضه و تقاضا مشخص می شود. اما تصمیم جدید ترامپ تنها عامل نگرانی بخش مسکن نیست!
وجود خانه های خالی از سکنه می تواند اثرگذاری مستقیم بر بازار مسکن داشته باشد. در ایران به طور متوسط 3 میلیون واحد مسکونی خالی وجود دارد و اگر این حجم از خانه های خالی وارد بازار شوند شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود. از این رو باید هر چه زودتر با راه اندازی سامانه مالیات بر خانه های خالی، از افزایش قیمت توسط این دسته از عرضه کنندگان جلوگیری شود. هر چه تعداد خانه های خالی در سطح شهر بیشتر باشد، افزایش قیمت نیز بیشتر خواهد شد و این امر موجب کاهش حجم معاملات می شود زیرا بخش تقاضا با کمبود عرضه و قیمت های نجومی مواجه شده و ترجیح می دهد تا از انجام معامله خودداری کند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)