تأثیر رشد قیمت در بازارهای موازی

تأثیر رشد قیمت در بازارهای موازی
تأثیر رشد قیمت در بازارهای موازی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، رشد قیمت در بازارهای موازی از جمله ارز، طلا، مصالح ساختمانی و آهن آلات در افزایش قیمت مسکن بی تأثیر نیست. دولت باید در این بخش با برنامه ریزی عمل کند و با تدبیر مناسب از هزینه های سازندگان بکاهد تا شاهد جهش بیش از اندازه در این بخش نباشیم.افزایش قیمت مصالح ساختمانی و قیمت ارز در ماه های اخیر در رشد قیمت مسکن در کشور تاثیرگذار بوده و برخی از کارشناسان 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، رشد قیمت در بازارهای موازی از جمله ارز، طلا، مصالح ساختمانی و آهن آلات در افزایش قیمت مسکن بی تأثیر نیست. دولت باید در این بخش با برنامه ریزی عمل کند و با تدبیر مناسب از هزینه های سازندگان بکاهد تا شاهد جهش بیش از اندازه در این بخش نباشیم.افزایش قیمت مصالح ساختمانی و قیمت ارز در ماه های اخیر در رشد قیمت مسکن در کشور تاثیرگذار بوده و برخی از کارشناسان مسکن معتقدند که سازندگان از ترس افزایش قیمت ها در آینده با توجه به رکود تورمی اقتصاد کلان، اقدام به فروش واحدهای خود نمی کنند. 

آمارها حاکی از آن است که حدود 35 درصد هزینه های خانوارها در بخش مسکن خرج می شود و مسکن بزرگترین سرمایه خانواده های ایرانی است. از این رو دولت باید با تلاش مضاعف شرایط را برای تولیدکنندگان تسهیل کنند و عرضه و تقاضا را در این بخش متعادل نگه دارند تا شاهد افزایش غیرمعقول قیمت ها نباشیم.

وضعیت بازار مسکن در گذشته نشان داده است که هرچه قیمت ها در بازار مسکن افزایش یابد، رکود شدید تری در این بخش حاکم می شود و چون بازار مسکن در ایران با کسب و کار بسیاری از شغل های دیگر ارتباط نزدیکی دارد، رکود در این بخش بر کسادی بازارهای مرتبط و موازی با بازار مسکن نیز تاثیر مستقیمی می گذارد. همانطور که مشاهده کردیم این نوسانات قیمتی در بازار ارز موجب شد تا بازار آهن و مسکن نیز متأثر شوند و جهش قیمتی را تجربه کنند.

با توجه به آمارها، تولید سالیانه حدود یک میلیون واحد مسکونی در کشور بسیار مهم است در حالی که در طول چند سال گذشته تولید مسکن حتی به 400 هزار واحد هم نرسیده است و این موضوع موجب تجمع تقاضا در بخش مسکن کشور شد که نتیجه آن افزایش قیمت ها در این بخش است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)