تأثیرافزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار مسکن ‏

تأثیرافزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار مسکن ‏
تأثیرافزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار مسکن ‏

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ آمارهای به دست آمده نشانگر آن است که قیمت مواد اولیه، رو به افزایش می باشد. از سوی دیگر روند ساخت ‌وساز در برخی از استان‌های کشور طی سه ماه آینده ادامه خواهد داشت، بنابراین رشد قیمت‌های فولاد و عدم کاهش تقاضا می‌تواند نشانه‌هایی از افزایش قیمت‌های جهانی فولاد در بازار باشد. همز‌مان، بسیاری از  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ آمارهای به دست آمده نشانگر آن است که قیمت مواد اولیه، رو به افزایش می باشد. از سوی دیگر روند ساخت ‌وساز در برخی از استان‌های کشور طی سه ماه آینده ادامه خواهد داشت، بنابراین رشد قیمت‌های جهانی فولاد و عدم کاهش تقاضا می‌تواند نشانه‌هایی از افزایش قیمت‌های جهانی فولاد در بازار باشد.
همز‌مان، بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار مسکن بر این باورند که روند افزایش قیمت نهاده ‌های مسکن در آینده نزدیک می‌تواند عامل گرانی مسکن با وجود رکود بازار باشد. به گفته مصالح فروشان، از ابتدای سال ۹۶ تاکنون قیمت مصالح ساختمانی به شدت افزایش یافته است و همین امر موجب گرانی مسکن شده است.
بنابراین نقش اساسی در گرانی مواد اولیه بخش فولاد است . مهم‌ترین عامل افزایش قیمت فولاد در بازارها جهانی کشور چین است و این کشور به عنوان بزرگترین تعیین کننده قیمت فولاد در جهان است که به دلیل بازسازی و مدرن‌ سازی ، میزان صادرات فولاد را به شدت کاهش داده و این امر موجب افزایش قیمت این محصول در بازارهای جهانی شده است اما این احتمال نیز وجود دارد که به هر دلیلی چین این روند ساخت و ساز را متوقف کرده و مجددا محصولات را روانه بازارهای جهانی کند که باعث افت شدید قیمت‌ها خواهد شد.
یکی از تولیدکنندگان مسکن در تهران با گلایه در مورد این موضوع افزود : افزایش قیمت اخیر آهن آلات در بازار باعث شده، بسیاری از تولیدکنندگان مسکن با مشکل روبه‌رو شوند به صورتی که تنها تیرآهن طی دو هفته اخیر۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. این موضوعات تأثیر چشمگیری در قیمت مسکن و روند افزایشی بازار مسکن خواهد گذاشت. از طرفی تقاضا برای فولاد در بازار داخلی افزایش نداشته و فقط کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان اصلی مثل فولاد مبارکه و خوزستان باعث تشدید روند افزایشی قیمت بوده که مسئولان باید نسبت به کنترل آن بیشتر توجه داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)