تاثیر روابط سیاسی بر بازار مسکن

تاثیر روابط سیاسی بر بازار مسکن
تاثیر روابط سیاسی بر بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت پیش روی مسکن در کشور ما همانند بازارهای سرمایه ای دیگر کاملا به سیاست های خارجی گره خورده است و اینگونه است که دورنمای روشنی از آینده این بخش به چشم نمی خورد. کارشناسان مسکن و پیمانکاران کشوری معتقدند که...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت پیش روی مسکن در کشور ما همانند بازارهای سرمایه ای دیگر کاملا به سیاست های خارجی گره خورده است و اینگونه است که دورنمای روشنی از آینده این بخش به چشم نمی خورد. کارشناسان مسکن و پیمانکاران کشوری معتقدند که هر ساله مسکن تا نیمه های بهمن ماه به دلیل کاهش قرار دادهای املاک، روند با ثباتی را تجربه می کند اما در سال جاری ما با دو متغیر بسیار تاثیر گذار در بازار مواجه هستیم: اولین مورد بیماری کرونا، که اقتصاد را در سطح جهانی درگیر خود کرده است و دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا. 

البته روابط ایران و امریکا همیشه به همین روال بوده و نکته جدیدی در آن وجود ندارد اما مسئله داغ  این روزهای روابط سیاسی، حفظ پیمان برجام می باشد که عملا چیزی دیگر از آن باقی نمانده است و تمام آنچه که از این پیمان برای اقتصاد کشور پیش بینی می شد همان رشد اقتصادی بود که نه تنها میسر نشد بلکه رکود اقتصادی فاجعه باری را نیز در سطح کشور رقم زد.

آنچه که در شرایط امروز کشور درمان بازار مسکن عنوان می شود مدیریت سرمایه های ملی می باشد. در زمانی که بانک های کشور هر لحظه با تحریم جدیدی رو به رو می گردند و مبادلات ما با جامعه جهانی به شدت تحت تاثیر رفتار های ناجوانمردانه آمریکا قرار گرفته است، انتظار می رود با برگشت کشور به سمت سرمایه های ملی و گردش بینش اقتصادی به سمت تولید ملی و تامین کمبود مسکن در سطح کشور، آینده مسکن به نحوی پیش رود که دیگر به عنوان یک بازار سرمایه مورد سوء استفاده برخی فرصت طلب قرار نگیرد.  البته تمامی این موارد به یک بازه ی زمانی بلند مدت نیاز دارد و نمی شود انتظار داشت این مشکلات تا 2سال آینده برطرف شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)