تاثیر قیمت آهن آلات بر بازار مسکن

تاثیر قیمت آهن آلات بر بازار مسکن
تاثیر قیمت آهن آلات بر بازار مسکن

در نیمه نخست سال ۹۶ شاهد افزایش قیمت انواع آهن آلات تا حدود 70 درصد بوده ایم که موجب ایجاد تورم قابل ملاحظه ای در این زمینه شد. به گزارش آهن پرایـس در تحلیل بازار مسکن، این امر ممکن است در صنایعی چون ساختمان‌ سازی و خودروسازی یا لوازم خانگی نیز اثرگذار باشد. در یک ساختمان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد انواع آهن‌آلات سهم دارند. از این‌رو با توجه به اینکه بازار مسکن از رکود چندساله خود خارج نشده 

در نیمه نخست سال ۹۶ شاهد افزایش قیمت انواع آهن آلات تا حدود 70 درصد بوده ایم که موجب ایجاد تورم قابل ملاحظه ای در این زمینه شد.

به گزارش آهن پرایـس در تحلیل بازار مسکن، این امر ممکن است در صنایعی چون ساختمان‌ سازی و خودروسازی یا لوازم خانگی نیز اثرگذار باشد.

در یک ساختمان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد انواع آهن‌آلات سهم دارند. از این‌رو با توجه به اینکه بازار مسکن از رکود چندساله خود خارج نشده و میزان درخواست نیز افزایش نیافته ، بنابراین با احتمال خروج مسکن و افزایش درخواست می‌توان انتظار دوباره‌ای برای آهن‌آلات در نظر گرفت. با توجه به این موقعیت حدود ۴۰ درصد آهن‌آلات با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند  و برخی محصولات نیز تا ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته اند. برای نمونه ، ورق گالوانیزه و میلگرد آجدار با افزایش قیمت بالایی نسبت به سال گذشته رو به رو بوده است و البته همین افزایش قیمت سبب حرکت در بازار شد.

رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران در مورد خروج مسکن از رکود ، عنوان کرد: بازار مسکن و افزایش و رکود آن به صورت متناوب دوره‌ای اتفاق می‌افتد. پس از یک دوره افزایش دچار رکود می‌شود و درنهایت پس از چند سال رکود دوباره سیر صعودی پیدا خواهد کرد و زمانی که حرکت کند به شکل فزاینده ای به حرکت در می آید.

این روند همیشه رخ میدهد و تنها تفاوت آن در سال‌های آینده خواهد بود. یک رکود ممکن است دو سال به طول انجامد اما ممکن است که یک دوره رکودی نیز ۴ تا ۵ سال طول بکشد. ولی نکته قابل تأمل این است که ، پس از هر رکودی بازار با بالا رفتن رو به ‌رو خواهد شد. وی همچنین افزود :  با توجه به رکود ۴ سال گذشته اینطور به ‌نظر می‌رسد که رکود بازار مسکن سال آخر خود را طی کند. به احتمال زیاد با توجه به اینکه مصالح ساختمان در حال گران ‌شدن است هر لحظه باید منتظر جهش بازار مسکن باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)