تاثیر نرخ ارز بر بازار مسکن

تاثیر نرخ ارز بر بازار مسکن
تاثیر نرخ ارز بر بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، تحرکات برخی دلال ها در بازار مسکن را می توان از پیامد های نوسانات قیمت ارز دانست. نوسان در قیمت ارز طی ماه های اخیر موجب شده بازار مسکن تحت الشعاع قرار گیرد. اگر چه عقبه این تاثیر پذیری ها در معادلات و ناهنجاری های اقتصادی دیده نمی شود و ریشه در فعالیت و تحرکات بعضی از دلال ها و واسطه ها دارد. اما در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، شاهد بروز مشکلات

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، تحرکات برخی دلال ها در بازار مسکن را می توان از پیامد های نوسانات قیمت ارز دانست. نوسان در قیمت ارز طی ماه های اخیر موجب شده بازار مسکن تحت الشعاع قرار گیرد.

اگر چه عقبه این تاثیر پذیری ها در معادلات و ناهنجاری های اقتصادی دیده نمی شود و ریشه در فعالیت و تحرکات بعضی از دلال ها و واسطه ها دارد. اما در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، شاهد بروز مشکلات اقتصادی عمیقی در کشور خواهیم بود.

با نگاهی جامع به نوسانات موجود در بازار مسکن به این مهم دست می یابیم که در بسیاری از مواقع نوسانات نرخ ارزی، بازار مسکن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و به نوعی این دو همسو با یکدیگر در بازار حرکت می کنند.

بعضی از کارشناسان اقتصادی بر این عقیده اند که افزایش نرخ ارز موجب کاهش ارزش ریال و کاهش قدرت خرید مردم خواهد شد و در نتیجه در این شرایط، مسکن می تواند به عنوان اهرمی برای حفظ قدرت خرید مالکان قرار گیرد. اگرچه این مساله تنها یک سمت ماجرا است و سمت دیگر به تنگنا های شدیدتر اقتصادی افراد و گروه‌هایی ختم می‌شود که در مسکن های اجاره ای سکونت دارند و یا اینکه به عنوان خانه اولی ها در پی خرید مسکن هستند که طبیعتا افزایش قیمت ها، این امر را با دشواری و پیچیدگی های بسیاری همراه می سازد.

در سمت مقابل، فضای روانی ایجاد شده به دنبال تنش های قیمت ارز، شرایطی را به وجود می آورد که بعضی به صورت سر خود اقدام به افزایش قیمت کالا ها و خدمات کنند که البته برخی از این تلاطمات و نوساناتِ رو به رشدِ قیمتی اجتناب ناپذیر است و بعضی دیگر ریشه در سوء استفاده و سودجویی برخی دلالان و همچنین واسطه ها دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)