تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار آهن

تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار آهن
تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار آهن

به گزارش آهن پرایس مرجع اخبار بازار آهن،  رئیس بانک مرکزی در اخرین اظهارات خود اذعان داشت که انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز ، برای توجیه آمد و رفت ها و مذاکرات سیاسی بعد از تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه ها و فشار تحریم ها شود...

به گزارش آهن پرایس مرجع اخبار بازار آهن،  رئیس بانک مرکزی در اخرین اظهارات خود اذعان داشت که انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز ، برای توجیه آمد و رفت ها و مذاکرات سیاسی بعد از تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه ها و فشار تحریم ها شود. چراکه مهار میل سرکش نرخ ارز در جند روز اخیر، حداقل اگر نتوانسته جلوی رشد قیمت ها را بگیرد اما تا حدودی به ثبات قیمت ها دامن زده است. ثبات قیمت در چند روز اخیر نتوانسته نظر مساعد متقاضیان خرید آهن  آلات را در بازار به خود جلب کند و آن ها هم چنان بر این باورند که فاصله قیمت اسمی تا بهای واقعی محصولات آهنی بسیار زیاد است و باید تولیدکنندگان از مقاومت خود دست بکشند و اجازه دهند بازار داخلی به روزهای اوج خود در معاملات بازگردد.

با توجه به نوسانات نرخ ارز در روز گذشته انتظار می رود در روز جاری نیز شاهد ثبات قیمت میلگرد آجدار و سایر آهن آلات مصرفی و همچنین احتمال افزایش تقاضای نسبی  در بازار باشیم و بدین ترتیب  نباید تاثیر امد و رفت های دیپلماتیک را درشرایط خاص سیاسی و روانی  کشور تنها عامل موثر در ثبات نسبی بازار دانست.

از این رو  وضعیت بازار آهن را تا قبل از معاملات بورس  در روز جاری می توان این چنین ارزیابی نمود : کاهش قیمت قوطی پروفیل در اکثر مبادی در  حدود 20 تا 50 تومان به ازای هر کیلو  و هم چنین  در حوزه های میلگرد آجدار  وتیرآهن  ثبات احتمالی قیمت ها را می توان برآورد نمود؛ البته قیمت های قطعی بعد از معاملات بورس فلزات اعلام خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که بورس کالا امروز شاهد ثبات  و گاها با میل به کاهش رو برو می گردد. چرا که اکثر بازار های مالی هرچند میل به صعود داشته باشند اما زمانی که با  افت شدید قدرت خرید در جامعه مواجه می گردند، ترجیح می دهند قیمت های فعلی خود را در همان رنج حفظ کنند تا مبادا با سیر نزولی مواجه گردند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (7)

  • gh
    gh1398/03/21 - 19:32 پاسخ

    جالبه افزایش قیمتها با پمپ فشار قوی ( چند هزار تومان در کیلوگرم) ولی کاهش با قطره چکان(10 تا تک تومانی در روز). آب که سربالا بره قورباغه هفت تیر کش میشه

  • حسن فردین
    حسن فردین1398/03/21 - 17:57 پاسخ

    سلام دوستان یک منبع موثق در وزارت صمت اعلام کرده که قیمت میلگرد و اهن تا چند روز اینده به شدت پایین می اید و تا مرز ۳۰۰۰ و کمتر نزول خواهد کرد.

  • مصرف کننده
    مصرف کننده1398/03/21 - 17:38 پاسخ

    ا دمین اون موقع بی دلیل هی قیمت آهن می رفت بالا اینقدر حرص جوش نمیخوردی!!!

  • سامان
    سامان1398/03/21 - 17:33 پاسخ

    میبینم که کارخانه دارا و انبار دارا شروع کردن جون کندن و قیمتها داره پایین میاد

  • حاج علی
    حاج علی1398/03/21 - 13:10 پاسخ

    سلام پراس عزیز نرخ دلار و ارز این ها رو بیخیال ..دوستان گول این حرف های مفت و نخورید ..و فقط آهن نخرید ..به هیچ عنوان مخصوصا از راد همدان ..فقط نخرید که اساسی زیان خواهید کرد ..قیمت ها بیشتر از این پایین خواهد آمد.. فقط نخرید ..

  • بنده خدا
    بنده خدا1398/03/21 - 13:00 پاسخ

    ارزم بالا بره دیگه تولید کنندگان هیچ شانسی برای افزایش قیمت ندارن بالعکس باید پایین هم بیاد مهمترین عامل همین نزدیک شدن به اعمال تحریم ها صنایع آهنی و فولادیه .. بالا پایین رفتن ارز یه بهونه ست آهن پرایس در تحلیل خود نوشتند تولید کنندگان ترجیح می دهند قیمت های فعلی خود را در همان رنج حفظ کنند تا مبادا با سیر نزولی مواجه گردند اما اگه این شرایط همینطور جلو بره صدرصد مقاومتشون بی فایده ست میلگرد باید برگرده سر قیمت اسفند ماهش همون کانال سه هزار تومان .

  • سامان
    سامان 1398/03/21 - 12:50 پاسخ

    لطفاً کسی از شما نظری نخواسته شما لطف کن قیمت ها رو به روز اعلام کنید زیرا برا کاهش قیمت ها سرت شلوغ میشه!!!!!!