تحلیل بازار مسکن

تحلیل بازار مسکن
تحلیل بازار مسکن

وضعیت فعلی بازار مسکن به گونه ای پیش می رود که مالکان بدون هماهنگی اقدام به قیمت گذاری املاک خود کرده اند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، از ابتدای سال جاری تاکنون برخی از مالکان املاک مسکونی به صورت روزانه اقدام به تغییر قیمت های پیشنهادی خود کردند. اعلام قیمت مقطوع از سوی مالکان منجر به تغییر شکل فایل های فروش شده است اما این موضوع به این معنی نیست که قیمت ها افزایش

وضعیت فعلی بازار مسکن به گونه ای پیش می رود که مالکان بدون هماهنگی اقدام به قیمت گذاری املاک خود کرده اند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، از ابتدای سال جاری تاکنون برخی از مالکان املاک مسکونی به صورت روزانه اقدام به تغییر قیمت های پیشنهادی خود کردند. اعلام قیمت مقطوع از سوی مالکان منجر به تغییر شکل فایل های فروش شده است اما این موضوع به این معنی نیست که قیمت ها افزایش نداشته باشند. تعدادی از مالکان برای فروش سریع تر واحدهای مسکونی خود از ابتدا اقدام به ثابت نگه داشتن قیمت های اعلامی خود کردند زیرا آنها به دنبال متقاضی مصرفی هستند و برای جلوگیری از تماس های غیر ضروری و اتلاف وقتشان، ترجیح می دهند که قیمت های خود را ثابت و به دور از التهاب نگه دارند.
در واقع این نوع از مالکان با استفاده از این روش، فیلتر عبور برای متقاضیان ایجاد می کنند تا بتوانند مخاطبان خود را دقیق تر و موثر تر جذب کنند. در برخی موارد اعلام قیمت مقطوع به این دلیل است که متقاضیان قیمت اعلامی فایل مورد نظر خود را با فایل های مشابه مورد قیاس قرار دهند و مناسب ترین آنها را انتخاب کنند. این نوع از مالکان دلیلی برای افزایش قیمت بازار نمی شوند چرا که تنها به دنبال فروش واحد خود هستند.
بر خلاف مورد ذکر شده، برخی از مالکان واحدهای مسکونی اراده قوی برای فروش آپارتمان های خود ندارند و فقط به دلیل اینکه از بالاترین قیمت موجود در بازار مطلع شوند وارد رقابت شده اند. بسیاری از این مالکان حتی در صورت وجود خریدار، به امید افزایش مجدد قیمت ها وارد معامله نمی شوند. این افراد از آن دسته مالکانی هستند که موجب ایجاد التهاب در بخش مسکن شده و با تغییرات بی مورد در قیمت های پیشنهادی خود منجر به پدیدار شدن رکود تورمی در بازار می شوند.
 برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)