تحلیل طرح جامع مسکن

تحلیل طرح جامع مسکن
تحلیل طرح جامع مسکن

آهن پرایس : براساس آخرین تحلیل های انجام شده توسط کارشناسان بر روی طرح جامع مسکن ، برآوردها به این گونه است که نیاز به ساخت و عرضه واحدهای مسکونی از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۵ مجموعا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد ذکر شده است. تصویب طرح جهش...

آهن پرایس : براساس آخرین تحلیل های انجام شده توسط کارشناسان بر روی طرح جامع مسکن ، برآوردها به این گونه است که نیاز به ساخت و عرضه واحدهای مسکونی از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۵ مجموعا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد ذکر شده است. تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن سبب استفاده 25 درصدی از ذخایر داخلی بانک برای ساخت واحد های مسکونی و زمینه ی اشتغال زایی برای 5/1 میلیون نفرو رونق 137فعالیت اقتصادی ، تنظیم بازار مسکن را در پی دارد .

در طی 7 سال گذشته بازار مسکن بیشترین نرخ تورم را تجربه کرده است  که فشار مضاعفی برای مردم و بالاخص اقشار کم  درآمد جامعه بوده است. به گفته کارشناسان حوزه مسکن ، مشکلات عرضه و تقاضای  مسکن از عوامل مهم مشکلات فعلی بازار مسکن است و تا زمانی که مشکلات عرضه و تقاضای مسکن حل نشود نمیتوان شاهد بهبود بازار مسکن بود.

10 سال پیش زمانی که فعالان بازار مسکن در وزارت راه و شهر سازی در دولت دهم به منظور شناسایی واحد های مسکونی خالی ایده استفاده از سامانه تلفن های ویژه را دادند تصور نمی کردند که این ایده چه روند دشوار و پیچیده ای را باید طی کند تا در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که پس از مدتی طرح مالیات بر خانه های خالی جایگزین شد و در مجلس یازدهم به تصویب رسید و به منظور اجرایی شدن  طرح به وزارت اقتصاد ابلاغ شد.

تصویب شدن قانون مالیات بر خانه های خالی موجب افزایش عرضه واحد های مسکونی شد. محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اذعان کرد: طبق گزارش‌های سامانه املاک کشور امسال با طرح شدن قانون مالیات بر خانه هالی خالی شاهد افزایش ۳۰ درصدی فایل‌های اجاره بها در بنگاه‌های املاک بودیم.

طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم با تصویب این طرح و اجرایی شدن آن شاهد کاهش قیمت مسکن خانه دار شدن تعداد زیادی از هموطنانمان باشیم .

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)