تحولات قیمت مسکن در دی ماه

تحولات قیمت مسکن در دی ماه
تحولات قیمت مسکن در دی ماه

آهن پرایس : طبق آخرین آمار بانک مرکزی روند کاهشی قیمت مسکن متوقف شده است درحالی که روند قیمت مسکن در تعدادی از مناطق تهران هنوز هم نزولی است اما قیمت میانگین رشد ماهانه کمتر از دو درصد را نشان می دهد . دو عامل مهمی که از ادامه دار بودن این روند کاهشی جلوگیری کرده و ...

آهن پرایس : طبق آخرین آمار بانک مرکزی روند کاهشی قیمت مسکن متوقف شده است درحالی که روند قیمت مسکن در تعدادی از مناطق تهران هنوز هم نزولی است اما قیمت میانگین رشد ماهانه کمتر از دو درصد را نشان می دهد . دو عامل مهمی که از ادامه دار بودن این روند کاهشی جلوگیری کرده و می توان به آنها اشاره کرد، وجود تقاضا های غیر مصرفی در بازار و اجرایی نشدن قانون مالیات بر خانه های خالی است که باعث رشد قیمت ها در دی ماه شد .

با استناد به گزارش رسمی بانک مرکزی تحولات بازار معاملات مسکن در شهر تهران در دی ماه، میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در این ماه در حالی به ۲۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید که این میزان در مقایسه با ماه قبل با رشد ۸/ ۱ درصدی همراه شد. رشد ۸/ ۱ درصدی میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در حالی در دی ماه در آمارهای رسمی ثبت شده است که در آذرماه بنا بر اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت مسکن تهران حدود یک درصد کاهش یافته بود. 

در حالی است که در ابتدای دی ماه نیز مرکز آمار ایران با ارائه گزارشی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه اعلام کرد میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در این ماه در مقایسه با آبان ماه با افت ۵/ ۸ درصدی همراه شده است.

طبق گزارش روز گذشته بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران بار دیگر نرخ تورم ماهانه مسکن مانند روال گذشته مثبت شده است با این حال میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در مقایسه با ماه گذشته 480هزار تومن افزایش داشته در حالی که در دوره افزایش قیمت ها معمولا میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران در هر ماه یک میلیون تومان افزایش می‌یافت. حتی در برخی ماه‌ها میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در پایتخت تا دو میلیون تومان نیز در مقایسه با ماه قبل رشد می کرد.

در دی ماه برخلاف آذر ماه تعدادمعاملات مسکن نیز افزایش یافت در حالی که در آذر ماه تنها ۲ هزار و ۵۵۵ فقره معامله خرید مسکن در این بازار به ثبت رسید این میزان با رشد ۳۶ درصدی در دی ماه به ۳۵۰۰ فقره معامله خرید آپارتمان رسیدو تنها بازار کمی از حالت ساکن خارج شد .

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)