تداوم روند کاهشی قیمت مسکن

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن
تداوم روند کاهشی قیمت مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، روند نزولی قیمت مسکن باز هم ادامه دار خواهد شد، پیش ‌بینی می ‌شود که قیمت ملک بین ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش داشته باشد. در این مدت حداقل ۲۰ درصد کاهش قیمت ملک را شاهد بوده‌ ایم، از این رو در این شرایط ...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، روند نزولی قیمت مسکن باز هم ادامه دار خواهد شد، پیش ‌بینی می ‌شود که قیمت ملک بین ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش داشته باشد. در این مدت حداقل ۲۰ درصد کاهش قیمت ملک را شاهد بوده‌ ایم، از این رو در این شرایط اجاره کردن یک خانه برای قشر ضعیف و متوسط جامعه خیلی سخت شده و دولت باید برنامه‌ های حمایتی در بخش مسکن را داشته باشند..
 از این رو دولت می ‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌ های بخش خصوصی، برنامه‌ هایی را تعریف کند تا این بخش اجرا کند.تلاش دولت در بخش مسکن باید بیشتر باشد و با کار های حمایتی شرایط این بخش را بهتر کند. تعداد زیادی از مشاغل با حوزه مسکن در ارتباط هستند و دولت برای نجات بازار مسکن از رکود فعلی، محکوم به ساخت و ساز در ابعاد ملی با حضور سازمان های دولتی و بخش خصوصی هستند.
در همه دنیا برای خرید مسکن وام در نظرگرفته می شود که تا 85 درصد هزینه خرید را  پوشش می دهد اما تسهیلات اعطا شده در ایران تنها شامل بخشی از ارزش واقعی ملک است. از سوی دیگر تسهیلات مسکن در این کشورها با کارمزد کم پرداخت می شود در حالی که در ایران نرخ وام بسیار بالاست.
به اظهارات مشاوران املاک، کشور ایران محکوم به ساخت مسکن ملی می باشد، که برای تشویق بخش خصوصی و رونق بازار مسکن باید سازه ها و افراد موفق در این حوزه را مورد تشویق قرار داده و به مردم معرفی شوند.همه سرمایه گذارن بخش خصوصی باید تمام منابع مالی خود را در یک نقطه متمرکز کنند تا یک صندوق مالی با سرمایه مطلوب شکل بگیرد و در ادامه ساخت مسکن ملی تحت مدیریت و حمایت وزارت راه و شهر سازی آغاز شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)