تدبیر دگر باشد و تقدیر دگر

تدبیر دگر باشد و تقدیر دگر

فارغ از نوسانات افزایشی بازار راز بازار آهن و فولاد داخلی نسبتا آرام و ثابت گزارش می‌شود. لزوم عرضه منظم محصولات فولادی در بورس کالا، سامانه جامع تجارت، افت معاملات مسکن و رکود شدید ساخت و ساز، ثبات نسبی قیمت در بازارهای صادراتی فولاد از بروز نوسان چشمگیر در بازار آهن و فولاد داخلی جلوگیری کرده است...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد پنجشنبه گذشته در ثبات نسبی و آرامش کامل قرار داشت و قیمت آهن آلات فارغ از نوسانات بازار ارز و اخبار سیاسی منفی و وقایع منطقه، در غالب بخش‌های بازار ثبات داشتند.

قیمت دلار هم در مرز کانال 52 هزار تومانی در نوسان بود و در پایان روز هم در هر دلار بازار آزاد 52 هزار و 200 تومان برآورد شد.

آنطور که از قیمت آهن آلات و اوضاع معاملات برمی‌آید مسیر بازار آهن از بازار ارز جدا است و نوسانات قیمت دلار اثر چندانی بر بازار آهن ندارد.

لزوم عرضه منظم محصولات فولادی در بورس کالا، سامانه جامع تجارت، فریز پول در بازار به دنبال تشدید سامانه‌های نظارتی مالیاتی، افت معاملات مسکن و رکود شدید ساخت و ساز، ثبات نسبی قیمت در بازارهای صادراتی فولاد از جمله مؤلفه‌هایی است که مانع از بروز نوسان چشمگیر در بازار آهن و فولاد داخلی شده است.

مضاف بر این می‌توان به معاملات ضعیف محصولات فولادی بورس کالا اشاره کرد که بیشتر در عرضه‌های نقدی مقاطع پایین دست مشاهده می‌شود.

اما نکته‌ قابل توجهی که باید مدنظر داشت این است که در بلندمدت هیچ بازاری از تورم موجود در کشور در امان نخواهد بود؛ اما ممکن است کیفیت تأثیر این تورم متفاوت باشد؛ از همین رو توجه به پارامترهای اثرگذار بر بازار آهن اهمیت می‌یابد.

قیمت میلگرد آجدار جز در چند کارخانه در سایر مبادی فروش ثابت اعلام شد، قیمت میلگرد نیشابور با افزایش 100 تومانی همراه بود و قیمت میلگرد میانه هم 150 تومان افزایش ادشت.

قیمت ورق آهن در غالب شرکت‌ها ثبات داشت و قیمت ورق سیاه مبارکه و اکسین در برخی ضخامت‌ها افزایشی بودند؛ اما قیمت ورق گالوانیزه و ورق روغنی در اکثر شرکت‌ها 300 تومان کاهش داشتند.

قیمت پروفیل ساختمانی، پروفیل صنعتی و انواع پروفیل و لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در کلیه مبادی فروش روند ثابتی داشتند؛ همچنین قیمت انواع ناودانی و قیمت نبشی نیز ثابت اعلام شدند.

گزارش‌ها از معاملات مقاطع فولادی پایین دست در بورس کالا حاکی است که تنها 102 هزار و 820 تن محصول فولادی به تابلو معاملات راه یافتند و 65 درصد از محصولات حذف شدند.

طبق گزارش‌ها امروز در مجموع حدود 2 میلیون 383 هزار و 508 تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان 99 هزار تن به آهن اسفنجی اختصاص دارد که قیمت هر کیلو از آن 11 هزار و 263 تومان در نظر گرفته شده است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن؛ زمین گیر رکود

حدود 4 هزار و 444 تن میلگرد صنعتی و 23 هزار و 200 تن نیز میلگرد آلیاژی عرضه می‌شود، همچنین حدود 16 هزار و 459 تن به میلگرد کلاف اختصاص دارد.

علاوه‌براین 8 هزار و 865 تن تیرآهن و 1500 تن ورق سرد خودرو و 900 تن ورق سرد لوازم خانگی عرضه می‌شود. قیمت ورق سرد در عرضه امروز 33 هزار و 786 تومان در نظر گرفته شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)