تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن

تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن
تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن

آهن پرایس: متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن، براساس اعلام معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا پایان اسفند ماه 99 جهت دریافت وام خود فرصت دارند. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در جهت پرداخت وام اجاره به مستاجران، 828 هزار نفر از...

آهن پرایس: متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن، براساس اعلام معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا پایان اسفند ماه 99 جهت دریافت وام خود فرصت دارند. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در جهت پرداخت وام اجاره به مستاجران، 828 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که در این میان 302 هزارنفر به دریافت وام اقدام کرده و 230 هزار نفر در بانک های عامل تشکیل پرونده دادند که تا تاریخ 12 بهمن ماه 191 هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده اند. با توجه به اینکه فرآیند تشکیل پرونده برخی متقاضیان در بانک ها طولانی شده است، مهلت دریافت وام پایان بهمن ماه 99 اعلام شد که این تاریخ تا انتهای سال جاری تمدید شده است.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده است که چندین بار زمان پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده است. انتظار می رود در این مدت زمان متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند تسهیلات خود را دریافت کنند تا به تمدید مجدد نیازی نباشد. لازم به ذکر است که امکان تمدید وجودندارد و از این نظر بانک ها مشکلاتی دارند.

وی همچنین از احتمال تصمیم گیری دولت برای تصویب وام جدید اجاره در سال 1400 خبرداد و بیان کرد: ثبت نام جدید در سال 1400 وابسته به تصمیم گیری دولت و منابع موجود می باشد. پرونده وام ودیعه مسکن برای پایان اسفند ماه بسته می شود و برای سال جدید، در سال جدید تصمیماتی اخذ خواهد شد. او افزود: متقاضیانی که تشکیل پرونده داده اند حائز شرایط اخذ وام ودیعه هستند اما بررسی های لازم از نظر سیستم بانکی نیز می بایست صورت پذیرد تا متقاضیان از نظر دریافت تسهیلات از نظر قوانین و مقررات مشکلی نداشته باشند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه نمایید: رکود عمیق در بازار مسکن

از اوایل مرداد ماه، وام کمک ودیعه اجاره به میزان 50، 30 و15 میلیون در ستاد ملی مقابله باکرونا به تصویب رسید که سود این تسهیلات 13 درصد می باشد. نحوه باز پرداخت این وام به این صورت است که در روش اول، گیرندگان وام که مستاجران هستند این امکان را دارند که تسهیلات را یک ساله دریافت کنند و سود آن را صرفا به صورت ماهانه بپردازند و در پایان سال اصل آن را پرداخت کنند.

در روش بعدی، متقاضیان می توانند وام را سه ساله دریافت کنند و طی مدت زمان 36 ماه اصل وفرع آن را به بانک پرداخت کنند. مستاجران در تهران ماهانه 540 هزار تومان، کلانشهرها 320 هزار تومان و در سایر شهرها 160 هزار تومان پرداخت خواهند کرد. در پایان، با در نظر گرفتن مشکلات به وجود آمده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و همچنین شرایط بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرایی شدن بند 3 مصوبات پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ 13 دی ماه، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در ابتدا تاپایان بهمن و سپس پایان اسفند ماه تمدید شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)