تشدید رکود در بازار مسکن

تشدید رکود در بازار مسکن
تشدید رکود در بازار مسکن

آهن پرایس: بانک مرکزی در جدیدترین آمار، تغییرات قیمت مسکن را منتشر کرد و بعد از گذشت چندین ماه افزایش قیمت، شاهد یک درصدی کاهش قیمت مسکن بودیم. البته باید گفت که این کاهش قیمت چندان قابل توجه نبود چراکه قیمت مسکن در...

آهن پرایس: بانک مرکزی در جدیدترین آمار، تغییرات قیمت مسکن را منتشر کرد و بعد از گذشت چندین ماه افزایش قیمت، شاهد یک درصدی کاهش قیمت مسکن بودیم. البته باید گفت که این کاهش قیمت چندان قابل توجه نبود چراکه قیمت مسکن در آذر ماه امسال نسبت به آذر ماه سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشته است اما آمارها حاکی از این است که در آذرماه امسال بیانگر کاهش متوسط قیمت معاملات نسبت به ماه قبل است.

در همین خصوص حسام عقبایی  نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک درگفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه آماری که بانک مرکزی منتشر کرده نشان می دهد که روند نزولی قیمت مسکن در کشور بسیار کند است، افزود: کاهش یک درصدی قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته و رشد ۹۸ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می دهد که این یک درصد در برابر رشد ۱۰۰ درصدی چشمگیر نیست. اوادامه داد: با بررسی هایی که انجام داده ایم هنوز قیمت مسکن به هیچ عنوان کاهش نیافته و تنها ما، در این ایام شاهد ریزش های پراکنده قیمتی در برخی از مناطق هستیم.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه هر فردی و یا هر کارشناسی که این آمار را مشاهده کند متوجه می شود که این ریزش یک عدد بسیار ناچیز و به هیچ عنوان مسرت بخش نیست و باید با اقدامات وبرنامه ریزی های مناسب بتوانیم روند کاهشی و نزولی قیمت را انجام دهیم. عقبائی با اشاره به بررسی آمار و ارقام در بازار مسکن، بیان کرد: پیش بینی می شود که قیمت مسکن تا پایان سال و تا بهار ۱۴۰۰ در حوزه خرید و فروش شاهد رکود نسبی و توام با ثبات قیمتی شود.

همچنین در همین رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اگر استان تهران را از آمار قیمتی مسکن در کشور حذف کنیم میانگین قیمت مسکن در کشور بسیار کاهش می یابد، افزود: کاهش آمار یک درصدی قیمت مسکن چندان محسوس نیست و بررسی ها هم نشان می دهد که بازار مسکن در تهران کمی افت پیدا کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه قیمت مسکن در کشور به حدی افزایش یافته که مردم دیگر قدرت خرید مسکن را از دست داده اند و این خود باعث تشدید رکود در بازار مسکن شده است. رهبر با اشاره به برنامه های دولت از جمله اخذ مالیات از خانه های خالی و عرضه واحدهای مسکونی که توسط محتکران در کشور احتکار شده بود و از سوی دیگر اجرای طرح مسکن ملی، افزود: طرح های مطرح شده  تا حدودی توانسته در روند کاهشی قیمت مسکن و همچنین ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا موثر باشد. دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران اظهار کرد: در صورتی که دولت این اقدامات را در دستور کار خود قرار دهد و بتواند زمینه را برای تولید مسکن کشور فراهم کند شاهد بهبود قیمت بازار مسکن خواهیم بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)