تشکیل صندوق ملی مسکن

تشکیل صندوق ملی مسکن
تشکیل صندوق ملی مسکن

آهن پرایس: در بازار مسکن در سال های اخیر شاهد نوسانات چشمگیری بوده ایم، رکود نیز به همین موضوع وابسته است همچنین این موضوع رابطه مستقیم با زندگی مردم نیز داشته است و بهبود و رونق در این حوزه سبب ایجاد اشتغال و تولید می شود. با بروز چنین مشکلی در سال های اخیر، اقدامی ...

آهن پرایس: در بازار مسکن در سال های اخیر شاهد نوسانات چشمگیری بوده ایم، رکود نیز به همین موضوع وابسته است همچنین این موضوع رابطه مستقیم با زندگی مردم نیز داشته است و بهبود و رونق در این حوزه سبب ایجاد اشتغال و تولید می شود. 

با بروز چنین مشکلی در سال های اخیر، اقدامی عملی از سوی دولتمردان برای رفع مشکل مسکن انجام نگرفت و همین امر خود به التهاب در بازار افزود و با ادامه این روند و افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن، اجاره‌ بهای آن نیز با رشد چشمگیری مواجه شده است ومردم از فکر خانه دار شدن خارج شده و رویای خانه ‌دار شدن به رویای تامین اجاره ‌بها تبدیل شد.
 
بیشتر خریدارانی که نیاز مصرفی به مسکن داشته و با پس ‌انداز دست رنج سال‌ ها کار و تلاش در فکر خرید خانه بودند روزانه با قیمت‌ های نجومی و متفاوتی مواجه می ‌شوند و با توجه به افزایش بی ‌رویه قیمت‌ واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر از فکر خانه ‌دار شدن خارج شده‌ اند و یا گوشه چشمی به تعدیل وضعیت بازار داشته و در انتظار بازگشت ثبات به بازار مسکن و یا کاهش قیمت ‌ها هستند.

همانطور که اغلب کارشناسان بر این باورند که بازار مسکن تابع سیستم عرضه و تقاضا است به همین سبب یکی از اصلی ‌ترین مشکلات کنونی در این بخش، کاهش عرضه مسکن در بازار بوده و این درحالیست که دولت یازدهم و دوازدهم در طول سالیان گذشته عملا هیچ برنامه ‌ای اساسی برای توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور نداشته و تنها طرح ارائه شده طرح اقدام ملی مسکن بوده که این طرح نیز پاسخگوی میزان تقاضای موجود در کشور نیست.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: طرح جدید برای ساخت مسکن

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در طول سال‌ های گذشته هیچ برنامه مشخصی برای ساخت مسکن نداشته و علی ‌رغم تلاش‌های مجلس طی این سال‌ها هیچ اقدام عملی از سوی دولت مشاهده نکردیم.

وی در ادامه افزود: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ابتدای مجلس یازدهم به حوزه تولید مسکن ورود پیدا کرده و طرحی با عنوان طرح جهش تولید و تامین مسکن را آماده کرد و در صحن علنی مجلس نیز به تصویب رسید و بر حسب این طرح دولت مکلف شده است که سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید کند در کنار آن تسهیلات حمایتی به افراد کم برخوردار و ساخت مسکن‌ های حمایتی برای اقشار کم درآمد جامعه در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشکیل صندوق ملی مسکن گفت: با تشکیل صندوق ملی مسکن در طرح جهش تولید و تامین مسکن تمام عایدات درآمدی حوزه مسکن دولت در این صندوق جهت اجرا و آماده سازی زیر ساخت‌ های لازم برای ساخت مسکن تجمیع خواهد شد و در کنار آن پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن توسط بانک‌ ها با نرخ سودی که شورای پول و اعتبار مشخص خواهد کرد از دیگر نکات مثبت در این طرح برای افزایش تولید مسکن در کشور است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)