تعادل به بازار مسکن بازمیگردد

تعادل به بازار مسکن بازمیگردد
تعادل به بازار مسکن بازمیگردد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با شروع سال جاری معاملات شهر تهران به صورت نقطه به نقطه پیش می رفت تا اینکه در دومین ماه سال 97 به دلیل خروج برجام از آمریکا و اتمام ظرفیت سکه و دلار، روند افزایشی به خود گرفت. در فروردین ماه سال جاری بر اساس آمارهای منتشر شده، معاملات شهر تهران با کاهش 6.5 درصدی همراه بود در صورتی که خرید و فروش سفته بازانه در این بازار تا 59 درصد افزایش داشته

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با شروع سال جاری معاملات شهر تهران به صورت نقطه به نقطه پیش می رفت تا اینکه در دومین ماه سال 97 به دلیل خروج برجام از آمریکا و اتمام ظرفیت سکه و دلار، روند افزایشی به خود گرفت. در فروردین ماه سال جاری بر اساس آمارهای منتشر شده، معاملات شهر تهران با کاهش 6.5 درصدی همراه بود در صورتی که خرید و فروش سفته بازانه در این بازار تا 59 درصد افزایش داشته است. طبق بررسی ها سقوط معاملات مسکن به سه عامل مهم بستگی دارد ک عبارتند از: «کاهش معاملات واقعی به دلیل انصراف متقاضیان واقعی، سر درگمی بازار به دلیل تصمیم ناگهانی ترامپ و سوددهی بازارهای ارز و سکه»
هم اکنون این سه عامل مهم در بازار مسکن از بین رفته است چراکه بعد از التهابات به وجود آمده از تصمیم ترامپ، متقاضیان واقعی برای خرید مسکن دست به کار شدند که با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از 9.5 به 8 درصد همراه شد. از سوی دیگر به دلیل رسیدن بازارهای ارز و سکه به حد نهایی ظرفیت خود، بخش عمده ای از مشتریان به سمت بازار مسکن روانه شدند. به همین دلیل اکنون متقاضی واقعی و سرمایه گذار نقش برابری در بازار مسکن ایفا میکنند که عامل اصلی بازگشت تعادل و رونق به بخش مسکن به شمار می رود بطوری که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری 14 هزار و 224 مورد خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است. البته این روند افزایشی به حدی نیست که بتواند بازار مسکن را از رکود نجات دهد زیرا شاهد افزایش روز افزون قیمت های اعلامی از سوی صاحبان ملک هستیم. اگر این موضوع همچنان ادامه داشته باشد، بازار مسکن از وضعیت کنونی نجات نخواهد یافت.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)