تغییرات مسکن پس از تصمیم ترامپ

تغییرات مسکن پس از تصمیم ترامپ
تغییرات مسکن پس از تصمیم ترامپ

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی دو هفته ی آینده موعد اعلام تصمیم جنجالی ترامپ در خصوص برجام می رسد. بررسی های انجام شده در خصوص تاریخچه رفتار بازارهای مختلف کشور طی سه دهه گذشته، حاکی از آرامش بازار مسکن در مقایسه با دیگر بازارها است و بازارمسکن برخلاف دیگر بازارها، واکنش چشمگیری به این اتفاقات نشان نمی دهد. البته تغییرات در عواملی همچون درآمد نفتی، رشد اقتصادی و نوسانات 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی دو هفته ی آینده موعد اعلام تصمیم جنجالی ترامپ در خصوص برجام می رسد. بررسی های انجام شده در خصوص تاریخچه رفتار بازارهای مختلف کشور طی سه دهه گذشته، حاکی از آرامش بازار مسکن در مقایسه با دیگر بازارها است و بازارمسکن برخلاف دیگر بازارها، واکنش چشمگیری به این اتفاقات نشان نمی دهد.

البته تغییرات در عواملی همچون درآمد نفتی، رشد اقتصادی و نوسانات بازارهای موازی موجب تغییرات در بخش مسکن نیز می گردد. از این رو با توجه به رفتار بازار در مقابل عوامل مختلف، می توان اینطور نتیجه گرفت که، عوامل برون بخشی از جمله تصمیم ترامپ برای خروج از برجام نمی تواند تأثیر چندانی در بازار مسکن بگذارد اگرچه نمی توان از تأثیرات غیر مستقیم آن چشم پوشی کرد.

هم اکنون سوداگری ها در بازار مسکن نسبت به زمان های دیگر افزایش قابل توجهی داشته و همین موضوع موجب شده تا قیمت مسکن بیش از پیش افزایش یابد. پیش بینی ها حاکی از آن است که قسمت مسکن با نرخی بیش از نرخ تورم به مسیر خود ادامه دهد. با توجه به التهابات بازار ارز و طلا، بسیاری از سرمایه گذاران وارد بازار مسکن شده و موجب جهش قیمتی در این بخش شدند. متقاضیان بازار مسکن به دو دسته تقسیم می شود: مصرف کنندگان واقعی و سرمایه گذاران که همان سوداگران به شمار می روند. در این میان سوداگران بیشترین نگرانی ها را برای مصرف کنندگان واقعی ایجاد می کنند به طوری که عامل 80 درصد رشد قیمت بخش مسکن ناشی از ورود سوداگران و دلالان به بازار مسکن است.

همانطور که بیان شد ورود سرمایه های غیرمصرفی به بخش مسکن، زمینه افزایش قیمت ملک را فراهم می کند و متقاضیان مصرفی توان خود را برای خرید از دست می دهند که این امر می تواند موجب رکود مجدد مسکن شود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)