تمدید وام ودیعه مسکن

تمدید وام ودیعه مسکن
تمدید وام ودیعه مسکن

آهن پرایس: در چهل و نهمین جلسه کارگروه ستاد ملی مقابل با کرونا با ریاست محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی در مورد تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه تصویب شد. بر همین اساس متقاضیان دریافت این وام تا پایان آذر ماه می توانند...

آهن پرایس: در چهل و نهمین جلسه کارگروه ستاد ملی مقابل با کرونا با ریاست محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی در مورد تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه تصویب شد. بر همین اساس متقاضیان دریافت این وام تا پایان آذر ماه می توانند به سامانه جامع اقدام مسکن ملی مراجعه و ثبت نام نمایند.

تا پیش از این موعود مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور بود که خوشبختانه تا پایان آذر ماه تمدید شد و مستاجرانی که سررسید قرار آنها تا پایان آذر ماه سال جاریست می توانند برای دریافت این وام ثبت نام نمایند. 

تا کنون بالغ بر ۲۲۰۰ خانوار مستاجر موفق به دریافت این وام شده اند و در مجموع بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شده است.در روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت در طی مکاتبه ای با بانک مرکزی تقاضا داشته که بتواند ضامن رسمی برای دریافت وام ودیعه مسکن را حذف نماید. اما این تقاضا بدین معنی است که مردم بدون نیز به ضامن بتوانند وام ودیعه مسکن دریافت نمایند. اما دبیرکانون بانک های خصوصی معتقد بود حذف ضامن امکان پذیر نیست مگر از سوی خود دولت ضمانتی انجام شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : سنگ اندازی در وام ودیعه مسکن

وعده های پر از شور و هیجان دولت سیزدهم بیشمار است از جمله این وعده ها می توان به ساخت ۱۰۰ خانه در ساعت  یا ایجاد یک میلیون شغل ،همچنین کاهش ۵۰ درصدی هزینه های درمان ، مهار نرخ ارز و رایگان شدن اینترنت برای دهک کم درآمد جامعه نام برد.

در همین بازار داغ وعده های پی در پی دولت سیزدهم که چشم انتظاریم ببینم چقدر آن محقق خواهد شد،معاون وزیر راه وشهرسازی نیز از این بازار داغ جا نمانده و اعلام داشته که درصدداست کاری کند که برای دریافت وام ودیعه مسکن نیازی به ضامن نباشد.

اعطای تسهیلات وام ودیعه مسکن از محل سپرده های مردم بدون دریافت ضمانت تا چه حدی مورد تایید و قانونی است؟ چنانچه نهادهای بالادستی موافقت نمایند آیا بانک ها از آن تمکین خواهند کرد؟ یا قرار است مردم همچنان سرگردان در شعب بانکی در پی تحقق این وعده باشند ؟

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک های خصوصی اظهار داشت: اعطای وام بدون دریافت ضمانت کافی امکان پذیر نیست مگر اینکه خود دولت برای آن تضمینی ارائه دهد. تضمین دولت هم با مصوبه مجلس صورت می پذیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)