تنزل میزان ساخت و ساز مسکن

تنزل میزان ساخت و ساز مسکن
تنزل میزان ساخت و ساز مسکن

ساخت و ساز مسکن در سه دهه ی اخیر به پایین ترین حد تنزل یافته در حالی که این بخش از حوزه هایی به شمار می رود که نقش آن در تحرک اقتصادی کشور غیرقابل انکار است . به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که در صورت ظهور رونق در بازار مسکن ، شرایط برای تمام بخش های اقتصادی کشور متفاوت می شود و تحولی چشمگیر در این خصوص


ساخت و ساز مسکن در سه دهه ی اخیر به پایین ترین حد تنزل یافته در حالی که این بخش از حوزه هایی به شمار می رود که نقش آن در تحرک اقتصادی کشور غیرقابل انکار است .

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که در صورت ظهور رونق در بازار مسکن ، شرایط برای تمام بخش های اقتصادی کشور متفاوت می شود و تحولی چشمگیر در این خصوص رقم خواهد خورد. اما در این میان ، آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان دهنده ی تنزل میزان ساخت و ساز مسکن در طول چند سال اخیر است.

طبق گفته ی کارشناسان بازار مسکن ، یکی از دلایل اصلی رکود در این بازار به کاهش قدرت خرید مردم بازمی گردد و همین موضوع باعث شده بسیاری از اقشار جامعه ، توان خرید مسکن را نداشته باشند. در شرایطی که آفت رکود به جان اقتصاد کشورمی افتد طبیعتـاً سطح درآمدی خانوارها نیز کاهش می یابد و در چنین فضایی اساساً نقدینگـی لازم برای خرید مسکن وجود نخواهد داشت.

همچنیـن در چند روز اخیر شاهد نوسان قیمت آهن آلات ساختمانی به خصوص افزایش قیمت میلگرد آجدار بوده ایم ؛ که این امر در ادامه ی رکود مسکن تأثیرگذار است زیرا افزایش قیمت آهن آلات موجب کاهش میزان ساخت و ساز و معاملات در بازار مسکن می شود. در شرایط موجود ، و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی نمی توان انتظار رشد چشمگیر در بازار مسکن را داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)