توقف افزایش قیمت مسکن طی ماه های آینده

توقف افزایش قیمت مسکن طی ماه های آینده
توقف افزایش قیمت مسکن طی ماه های آینده

طبق گفته کارشناسان، افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته ناشی از طولانی شدن دوره رکود در این بازار بوده است. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، این بخش ظرفیت چندانی برای رشد ندارد و در شش ماهه دوم سال جهش قیمتی انتظار نمی رود. عباس زینعلی کارشناس اقتصاد مسکن در این مورد بیان کرد: هر ساله شاهد تحرک بازار مسکن در سه ماه ابتدایی سال هستیم اما این روند، امسال زودتر آغاز شد.

طبق گفته کارشناسان، افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته ناشی از طولانی شدن دوره رکود در این بازار بوده است. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، این بخش ظرفیت چندانی برای رشد ندارد و در شش ماهه دوم سال جهش قیمتی انتظار نمی رود. عباس زینعلی کارشناس اقتصاد مسکن در این مورد بیان کرد: هر ساله شاهد تحرک بازار مسکن در سه ماه ابتدایی سال هستیم اما این روند، امسال زودتر آغاز شد.

وی در ادامه افزود: با شروع سال جدید، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران 35 درصد افزایش یافت و علت اصلی آن نیز طولانی شدن دوره رکود بود. احتمالا این روند در دو ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت اما بعید به نظر می رسد که این روند ادامه دار باشد. در حال حاضر بازارهای دیگر به جایگاه مناسب رسیده اند و مسکن تنها بخش باقی مانده در این میان است.

زینعلی با اشاره به عدم توازن میان عرضه و تقاضا، در ادامه تصریح کرد: در واقع نوعی بی اعتمادی نسبت به سایر بازارها در میان متقاضیان به وجود آمده است و سرمایه گذاران بر این باورند که مسکن یک کالای اساسی است و نیاز به آن همیشه وجود دارد پس می توانیم به سمت آن حرکت کنیم. همین تفکر موجب سرازیر شدن سرمایه ها به بخش مسکن شده است که این موضوع باعث افزایش قیمت ها نیز شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون گرایش چندانی برای سرمایه گذاری جدی در بخش مسکن دیده نمی شود. با وجود اینکه التهابات سیاسی و اقتصادی در بخش مسکن تأثیرگذار است اما این روند در نیمه دوم سال ادامه نخواهد داشت؛ البته این به معنی کاهش قیمت نیست بلکه سرعت رشد قیمت افت خواهد کرد. شرایط فعلی بازار مسکن و نوسانات این بخش ناشی از پیشنهادات غیر معقول از سوی مالکان و مشاوران املاک است. در این میان بخش عمده ای از دلالان در تلاش هستند که بازار را به دست بگیرند و فرصت خوبی برای زیان های گذشته به دست آورند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)