توقف رشد قیمت در ماه های آتی

توقف رشد قیمت در ماه های آتی
توقف رشد قیمت در ماه های آتی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، طبق آمارها و پیش بینی ها نرخ رشد نقطه ای قیمت مسکن در فصل تابستان، کمتر از نرخ رشد قیمت در دوماه گذشته خواهد بود. این خبر با توجه به روند گذشته معاملات خرید مسکن در تهران و همچنین میزان رشد قیمت ها در چند سال اخیر تدوین شده است. بهروز ملکی، کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با این سناریو اینگونه بیان کرد:  امسال بخشی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، طبق آمارها و پیش بینی ها نرخ رشد نقطه ای قیمت مسکن در فصل تابستان، کمتر از نرخ رشد قیمت در دوماه گذشته خواهد بود. این خبر با توجه به روند گذشته معاملات خرید مسکن در تهران و همچنین میزان رشد قیمت ها در چند سال اخیر تدوین شده است.

بهروز ملکی، کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با این سناریو اینگونه بیان کرد:  امسال بخشی از خریداران مسکن، به مراتب زودتر از فصل تابستان وارد بازار شدند و اقدام به انجام معامله کردند. در این مدت به تناسب گذشت زمان، از سرعت رشد قیمت مسکن کاسته می شود ضمن آنکه، بخشی از افزایش قیمت مسکن که باید در فصل تابستان رخ می داد اما به دلیل شروع زودرس خرید ملک متأثر از نوسانات موجود، این افزایش قیمت در فصل بهار رقم خورد.

وی ادامه داد:  شیب افزایش ماهانه قیمت مسکن در فصل پیش رو کمتر از بهار خواهد بود و در صورت تحقق این سناریو قیمت مسکن در تابستان با شیبی کمتر از 5 درصد رشد خواهد کرد. از این رو تورم نقطه ای مسکن  تا پایان سال در مسیری کاهشی قدم می گذارد و تا نزدیک 15 درصد می رسد. در اوج رونق دوره قبل متوسط قیمت مسکن جهش 80 درصدی پیدا کرد که این موضوع نشان دهنده آن است که دامنه رشد قیمت در حال کاسته شدن است. در حال حاضر تقاضای مصرفی بازار مسکن برای تابستان پیش رو، نگران کننده است! حجم بیشتر تقاضا مربوط به خانه اولی ها می شود که مرتبط به آینده قیمت مسکن هستند و در صورتی که کنترل نشود می تواند هیجانات معاملات را افزایش دهد. در این میان در کنار تقاضای مصرفی، تقاضای سرمایه ای نیز در بازار وجود دارد که نقش مهمی در افزایش قیمت ایفا می کند. با کنترل این موارد می توان امیدوار بود که روند افزایشی مسکن متوقف شود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)