تولید ورق، نیاز صنایع وابسته به فولاد

تولید ورق، نیاز صنایع وابسته به فولاد
تولید ورق، نیاز صنایع وابسته به فولاد

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، گروه صنایع معدنی فولاد، یک شرکت فناور داخلی با تولید ورق‌های نورد سرد و گرم، بخشی از نیاز صنعت کشور به این محصول راهبردی را تأمین کرده است. تولید ورق‌ های فولادی سرد و ورق های فولادی  گرم برای تأمین نیاز صنعت کشور با افزایش...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، گروه صنایع معدنی فولاد، یک شرکت فناور داخلی با تولید ورق‌های نورد سرد و گرم، بخشی از نیاز صنعت کشور به این محصول راهبردی را تأمین کرده است. تولید ورق‌ های فولادی سرد و ورق های فولادی  گرم برای تأمین نیاز صنعت کشور با افزایش مقاومت ورق‌های فلزی که کاربردهای گسترده ‌شان را در صنایع گوناگون مانند خودرو سازی به رخ کشیده‌ اند، یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های فلزی است. حال، یکی از شرکت‌ های فناور با تکیه بر تجربه و دانش بومی توانسته است انواع ورق‌های فلزی را به تولید انبوه برساند.

بنابر اظهارات یکی از فعالان عرصه دانش‌ بنیان کشور با بیان این ‌که در فرآیند فولاد، که همان سرد فولاد است که در دمای پایین شکل‌دهی می‌شود، افزود: هنگامی که دمای فولاد کاهش پیدا می‌کند، حجم آن نیز کم می‌شود بنابراین میزان کنترل برای تغییر سایز و شکل فولاد در دمای بالا در مقایسه با نورد سرد کمتر است. در این نوع نورد، محصول در قالب‌های دمای پایین قرار می‌گیرد و قطعه، پس از نورد آنیلی تا دمای اتاق سرد می‌شود. محصولات خط نورد سرد، در یک فرآیند مداوم و پیوسته، پس از شست‌ و شو و تمیز کاری، احیا، اکسیدهای سطحی، عملیات حرارتی و تنظیم خواص متالوژیکی از وان مذابروی عبور کرده و گالوانیزه می‌شوند. بعد از عملیات گالوانیزه، عملیات تکمیلی روی ورق پیاده می‌شود. خط تولید گالوانیزه با توانمندی بومی و با سرمایه گذاری پایین‌ تر از نمونه خارجی راه‌ اندازی شده است،خط گالوانیزه، با به‌ کار گیری توان داخلی و فناوری بومی با هزینه‌ ای پایین‌ تر از شرکت‌ های خارجی اجرا شد. تولیدات این شرکت ضمن تأمین نیازهای داخلی صنعت، به بازارهای منطقه نیز ورود پیدا کرده و در سال گذشته بیش از ۱۳۷ هزار تن از فرآورده‌های گالوانیزه به بازار داخلی تزریق شد و امسال نیز با رشد مطلوبی نسبت به سال گذشته تولید خواهیم داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)