جایگاه متزلزل بازار مسکن

جایگاه متزلزل بازار مسکن
جایگاه متزلزل بازار مسکن

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار مسکن، با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی امکان جست‌وجو برای مسکن کاهش پیدا کرده و هم چنین خبر داغی از واسطه‌های ملکی در فروردین ماه سال جاری هم منشر نشده است...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار مسکن، با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی امکان جست‌وجو برای مسکن کاهش پیدا کرده و هم چنین خبر داغی از واسطه‌های ملکی در فروردین ماه سال جاری هم منشر نشده است البته این دروند رکودی در اردیبهشت ماه هم همچنان باقی است و بازار چندان رونقی را به خود ندیده است، از این رو می‌توان گفت میزان تاثیر‌گذاری ویروس کرونا بر بازار مسکن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما انتظار می رود از نیمه دوم خرداد بتوانیم بخشی از اثرات شیوع ویروس کرونا و همچنین اثرات فصلی را در بازار مسکن کنترل کرده و بازار بتواند مجددا طعم شیرین تعامل را بچشد.

همانطور که می دانیم ویروس کرونا به اقتصاد کشورها صدمات بسیاری را وارد کرده است و  هنوز بعد از گذشت چند ماه ابعاد درمانی و مهار این قضیه بطور کل مشخص نشده است و جالب است که از بازگشت موج دوم و سوم کرونا نیز در جامعه صحبت می‌شود.  تداوم این وضعیت ابهامی بزرگ را در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن ایجاد کرده است از این رو کاهش عرضه مسکن را می توان از دیگر اثرات ویروس کرونا دانست. اگرچه اثرات این فاصله گذاری اندکی کاهش یافته است و بخشی از کارگاه‌های ساختمانی بازگشایی شده اما هم چنان سازندگان نمی‌توانند با سرعت سابق جلو بروند بدین ترتیب ابعاد این اختلال هم به میزان ماندگاری بحران کرونا بستگی دارد.

کارشناسان بازار مسکن معتقدند که به احتمال بسیار در آینده نزدیک با کاهش تولید ناخالص داخلی و کاهش شدید  درآمد خانوارها مواجه می گردیم که ممکن است سبب جابه‌جایی جمعیتی بنیز گردد. کما اینکه می‌بینیم در دو ماه گذشته، به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا و کسادی کسب و کار‌ها در شهرهای بزرگ، مهاجرت های بسیاری  به شهرهای کوچک و روستاها انجام شده است. جنبه مثبت این روند را نیز می توان در شکل گیری مشاغل جدید به صورت دورکاری باشد که البته ممکن است بعد از کرونا نیز حجم زیادی از امور به این روند ادامه یابد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)