حذف هزینه خرید اوراق تسهیلات مسکن

حذف هزینه خرید اوراق تسهیلات مسکن
حذف هزینه خرید اوراق تسهیلات مسکن

یکی از مهم ترین خبر هایی که در بازار مسکن وجود دارد، "حذف هزینه خرید اوراق تسهیلات مسکن" می باشد. در همین راستا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است که : تا مهر ماه سال جاری، نتایج مربوط به تامین مالی این طرح مشخص خواهد شد. وی همچنین ادامه داد : ما باید بمنظور کمک به مردم جهت خانه دار شدن، اقداماتی را انجام دهیم تا رسیدن به این هدف را تسهیل نماید. بنابراین باید از نگاه 

یکی از مهم ترین خبر هایی که در بازار مسکن وجود دارد، "حذف هزینه خرید اوراق تسهیلات مسکن" می باشد. در همین راستا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است که : تا مهر ماه سال جاری، نتایج مربوط به تامین مالی این طرح مشخص خواهد شد. وی همچنین ادامه داد : ما باید بمنظور کمک به مردم جهت خانه دار شدن، اقداماتی را انجام دهیم تا رسیدن به این هدف را تسهیل نماید. بنابراین باید از نگاه منافع اقتصادی در بازار مسکن جدا پرهیز کرد. به همین منظور، باید تسهیلات مسکن را سر و سامان داد و در قالب و شکل دیگری ارائه داد؛ زیرا در حال حاضر نرخ هر برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بسیار بالاست که این به نفع مردم نخواهد بود.

علیشاهی هم چنین افزود : باید اقدامات در این زمینه با دقت انجام شود، به نحوس که به خریداران واقعی مسکن فشار نیاید. زیرا در حال حاضر، میان کسانیکه خریدار واقعی هستند و خریدارانی که فقط به فکر سود هستند فرق زیادی هست. همچنین لازم به ذکر است که در 4 سال اخیر یک تقاضای پنهان در میان شهروندان برای خرید مسکن ایجاد شده که به دلیل حس کاهش بیشتر قیمت، همچنان متوقف مانده است.

علیشاهی ادامه داد، از ماه آینده نیز با کاهش نرخ سود سپرده ‌های بانکی، بخشی از نقدینگی از بازار پول به بازار مسکن خواهد آمد و همین موضوع می‌تواند منجر به رشد تقاضا در بازار مسکن و افزایش رونق آن شود. در حال حاضر با وجود نقدینگی 1350 هزار میلیارد تومانی، مشکل نقدینگی در کشور نداریم بلکه مساله اصلی هدایت صحیح این نقدینگی است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)