خروج مسکن از رکود ترمز افزایش قیمت آهن را می کشد

خروج مسکن از رکود ترمز افزایش قیمت آهن را می کشد
خروج مسکن از رکود ترمز افزایش قیمت آهن را می کشد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن، فولاد، فلزات بیان کرد: اگر بازارمسکن از رکود خارج شود موجب سود دهی کارخانجات آهن می گردد؛ از این سو مسئله افزایش قیمت آهن نیز حل می شود. وی در ادامه افزود: این افزایش قیمت ها به دلیل افزایش قیمت های جهانی بوده است. طبق خبرهای به دست آمده از بازارهای جهانی، چین از 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن، فولاد، فلزات بیان کرد: اگر بازارمسکن از رکود خارج شود موجب سود دهی کارخانجات آهن می گردد؛ از این سو مسئله افزایش قیمت آهن نیز حل می شود. وی در ادامه افزود: این افزایش قیمت ها به دلیل افزایش قیمت های جهانی بوده است. طبق خبرهای به دست آمده از بازارهای جهانی، چین از صادرات خود کم کرده است و در داخل به ساخت و ساز می پردازد. همین مسئله موجب شده تا قیمت جهانی آهن با افزایش رو به رو شود و بر بازار داخلی ایران هم تأثیرگذار باشد.
محمد آزاد با بیان اینکه قیمت آهن هم اکنون از قیمت جهانی نیز گران تر است، تصریح کرد: قیمت آهن در بازار جهانی تنی 520 دلار فروخته می شود اما فقط کارخانه جاتی که شمش و اسلب دارند از این افزایش سود می برند. کارخانجات میلگرد و سایر موارد به زیان دهی رسیده اند زیرا با افزایش قیمت اهن الات بازار مسکن وارد رکود می شود و تیراژ ساخت و ساز کاهش پیدا می کند از این رو تقاضا برای خرید مواد اولیه کم می شود.
وی در ادامه افزود: کارخانجات اکنون با تمام ظرفیت خود کار نمی کنند. به جهت رکود در بازار مسکن ظرفیت خود را افزایش نمی دهند که به سوددهی برسند و اگر مسئله رکود در بازار مسکن حل شود از زیان دهی خارج می شوند. اگربرنامه ریزی های درست صورت بگیرد، مسکن از رکود خارج می شود و همین امر موجب می شود تا قیمت آهن با کاهش تدریجی به ثبات برسد. همانطور که طی چند ماه اخیر مشاهده کردیم بازار آهن و بازار مسکن تأثیر متقابل روی یکدیگر می گذارند و می توان امیدوار بود که خروج بازار مسکن از رکود ترمز افزایش قیمت آهن را بکشد و در سال جاری شاهد نوسانات شدید در این بازار نباشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)