دامنه قیمتی عمده متقاضیان مصرفی

دامنه قیمتی عمده متقاضیان مصرفی
دامنه قیمتی عمده متقاضیان مصرفی

طبق آمارها، دامنه قیمتی جست ‌وجوی عمده متقاضیان مصرفی مسکن که قصد تغییر محل سکونت خود را دارند و با فروش اولین خرید ملک مسکونی خود، قصد تبدیل آن به آپارتمان هایی با متراژ بزرگ ترو یا نقل مکان به منطقه مطلوب ‌تر شهر را دارند ...

طبق آمارها، دامنه قیمتی جست ‌وجوی عمده متقاضیان مصرفی مسکن که قصد تغییر محل سکونت خود را دارند و با فروش اولین خرید ملک مسکونی خود، قصد تبدیل آن به آپارتمان هایی با متراژ بزرگ ترو یا نقل مکان به منطقه مطلوب ‌تر شهر را دارند، بین یک تا ۲ میلیارد تومان است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان این حوزه عموما مسکن را یک کالای ناهمگن می دانند؛ بدین معنا که اگر متقاضی مسکن قصد ورود به این بازار با بودجه مشخص را دارد، با دامنه وسیعی از قیمت، متراژ و محله روبه‌رو است که می‌تواند متناسب با سرمایه خود، انتخاب مطلوب تری داشته باشد.

در واقع بازار مسکن آپارتمان های کوچک متراژ با حضور خانه اولی ها رونق می گیرد اما آپارتمان های میان متراژ عمدتا در حوزه معاملات خانه دومی ها هستند. دامنه قیمت آپارتمان‌های میان‌متراژ در عمده محله‌ها و مناطق شهر از یک میلیارد تومان آغاز می‌شود اما سقف آن بر اساس میانگین قیمت هر منطقه بسیار متغیر است. به عنوان مثال، قیمت مثال یک واحد آپارتمان مصرفی نوساز با مساحت ۷۰ تا ۸۰ مترمربعی واقع در منطقه یک تهران بر اساس امکانات و مطلوبیت‌ها میانگین بین 3 الی 4 میلیارد تومان می باشد. از این رو سقف قیمتی آپارتمان‌های میان‌متراژ مصرفی در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

بررسی فایل‌های موجود نزد مشاوران املاک نشان می‌دهد که در این دامنه قیمتی طیف متنوعی از آپارتمان‌ها قابل جست‌وجو موجود می باشد و این یعنی برای این گروه از متقاضیان انتخاب‌های گوناگونی وجود دارد؛ بنابراین ممکن است افراد با تصور خرید خانه مطلوب‌تر و مناسب تری وارد بازار شوند و در عین حال نتوانند آن خانه را با بودجه خود خریداری کنند اما این فرصت را دارند که خرید با متراژ کوچک‌تر یا چند منطقه پایین‌تر را پیگیری کنند و مورد مناسب خود را بیابند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)