در حال حاضرشرایط خرید خانه در کشور چگونه است؟

در حال حاضرشرایط خرید خانه در کشور چگونه است؟
در حال حاضرشرایط  خرید خانه در کشور چگونه است؟

میزان معاملات مسکن با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی افزایش یافت. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، بازار مسکن از بازارهایی است که تحلیل آن بسیار دشوار می باشد چراکه وابسته به شرایط اقتصادی و سیاسی است. بطوریکه کارشناسان در این حوزه نمی توانند به طورقطع در مورد کاهش و یا افزایش این بازار سخن بگویند.  بازار مسکن از جمله

میزان معاملات مسکن با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی افزایش یافت.
به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، بازار مسکن از بازارهایی است که تحلیل آن بسیار دشوار می باشد چراکه وابسته به شرایط اقتصادی و سیاسی است. بطوریکه کارشناسان در این حوزه نمی توانند به طورقطع در مورد کاهش و یا افزایش این بازار سخن بگویند. 
بازار مسکن از جمله بازارهایی است که عواملی همچون طلا و سکه و ارز و نرخ سود های بانکی بر روی آن تاثیرگذار خواهد بود. بصورتیکه از آذرماه سال جاری با کاهش نرخ سودهای بانکی شاهد افزایش میزان معاملات در این بازار  بوده ایم. طبق پیش بینی کارشناسان مسکن، درصورتیکه نرخ ارز و بنزین در سال 97 افزایش نیابد، می توان گفت نرخ مسکن ثابت خواهد ماند.
البته در کنار این احتمالات، تغییرات ­بازارهای موازی (سکه،طلا،بورس و...) شایعات نیز در این بازار بسیار تاثیر گذار است، شایعاتی که یک طرف آن سودجویان ، دلالان وسفته بازان و طرف دیگر را برخی مشاوران املاک گرفته اند .سفته بازارنی که با ایجاد یک جو روانی و شایعه از گرانی مسکن بعد از عید، در پی افزایش قیمت ها هستند تا بتوانند از این شرایط نهایت استفاده را ببرند.
با وجود اینکه پیش بینی بازار مسکن کاری بسیار دشوار است، اما بسیاری از کارشناسان این بخش بر این عقیده اند که این بازار دیگر افزایش نجومی نخواهد داشت چرا که این افزایش ها را در سال 89 طی کرده و بعد از 6 سال رکود حباب بازار ترکیده و بازار از سودجویان خالی شده است. 
کاهش نرخ سود سپرده ها موجب شده تا خریداران واقعی به بازار بیایند و با دریافت تسهیلات اقدام به خرید یک واحد مسکونی کنند اگر چه بیشتر معاملات در متراژهای پایین است اما این موضوع نشان دهنده استفاده مصرفی در کشور است.
با وجود ارائه تسهیلات مسکن یکم از سوی دولت احتمال بازگشت به دوره رکود مطلق وجود ندارد چراکه با بررسی بازار مسکن به نظر می اید رشد و رونق بازار مسکن متناسب با نرخ تورم عمومی خواهد بود و هر رونقی دلیل بر افزایش قیمت نیست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)