در سال گذشته مسکن 17 درصد رشد منفی داشت

در سال گذشته مسکن 17% رشد منفی داشت
در سال گذشته مسکن 17 درصد رشد منفی داشت

اخبار بازار مسکن حاکی از آن است که اخیرا محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اعلام کرده : مهم ترین دلیلی که سبب می شود تا بانک ها در حوزه مسکن حضور داشته باشند این است که در سال های گذشته دولت به بانکها بدهکار بوده است. وی همچنین ادامه داد: در سال 95 شاهد  ۱۷ درصد رشد منفی در بخش مسکن بودیم.او توضیح داد : عملکرد ضد تولیدی که بانک ها دارند ، باعث بجود آمدن مشکلات فراوانی در بخش مسکن شده به گونه ای ...

اخبار بازار مسکن حاکی از آن است که اخیرا محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اعلام کرده : مهم ترین دلیلی که سبب می شود تا بانک ها در حوزه مسکن حضور داشته باشند این است که در سال های گذشته دولت به بانکها بدهکار بوده است. وی همچنین ادامه داد: در سال 95 شاهد  ۱۷ درصد رشد منفی در بخش مسکن بودیم.او توضیح داد : عملکرد ضد تولیدی که بانک ها دارند ، باعث بجود آمدن مشکلات فراوانی در بخش مسکن شده به گونه ای که بعضی از قانون ها ، باعث شده تا بانک ها دخالت مخربی را در بخش مسکن داشته باشد. در صورت عدم پرداخت بدهی دولت به بانک ، دولت ناچارا مجبور به واگذاری املاک خود می شود که این امر اولین گام برای ورود بانک ها به بنگاه داری است.

مسکن باید از سوی بخش خصوصی اداره شود

وی با تاکید بر اینکه بخش مسکن باید از سوی بخش خصوصی اداره شود، تصریح کرد: تا زمانی که سیاست های فعلی در این بخش حاکم است رشد مسکن و خروج از رکود را شاهد نخواهیم بود بهمنی با اشاره به آمار منتشره در خصوص رشد اقتصادی کشور، گفت: آمار و ارقام منتشره در بحث رشد اقتصادی 16 درصدی وابسته به نفت بوده و طبق آمار در بخش مسکن رشدی نداشته و حتی رشد منفی 17 درصد نیز داشته است. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت نیز در بخش مسکن و وضعیت فعلی آن مقصر است، افزود: هر چند بانک ها در وضعیت فعلی مسکن دخیل هستند اما دولت نمی تواند تمام مسئولیت ها را متوجه شبکه بانکی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها بخشی از منابع خود را برای بخش مسکن قرار می دهند، گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم تقاضا بر عرضه در بخش مسکن پیشی گرفته که نتیجه آن وضعیت رکود فعلی است.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ⬅️ اینجا ️ را کلیک کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)