دلایل افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر

دلایل افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر
دلایل افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر

مهدی سلطان محمدی، کارشناس مسکن با تاکید بر استفاده از یک مکانیزم عملی برای شناسایی خانه های خالی و گرفتن مالیات از آن ها، گفت: در حال حاضر نرخ مسکن همراه با نرخ تورم در حال افزایش می باشد و حتی در شرایطی جلوتر از نرخ تورم در حال حرکت است. گرفتن مالیات از خانه های خالی بر رونق بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود و با پرداخت مالیات از سوی صاحب خانه ها

مهدی سلطان محمدی، کارشناس مسکن با تاکید بر استفاده از یک مکانیزم عملی برای شناسایی خانه های خالی و گرفتن مالیات از آن ها، گفت: در حال حاضر نرخ مسکن همراه با نرخ تورم در حال افزایش می باشد و حتی در شرایطی جلوتر از نرخ تورم در حال حرکت است. گرفتن مالیات از خانه های خالی بر رونق بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود و با پرداخت مالیات از سوی صاحب خانه ها، آن ها متوجه خواهند شد که نگهداری خانه تنها با بهره همراه نیست و دارای هزینه هایی می باشد.

مهدی سلطانی با اشاره به خرید خانه برای سرمایه گذاری عنوان کرد:  در صورتی که بتوانیم از خانه های خالی مالیات دریافت کنیم، می توانیم به کاهش معاملات سوداگرانه در بازار کمک کرده و از سوی دیگر فقط مصرف کننده ها خرید انجام می دهند و تنوع خرید آن ها هم بالا خواهد رفت.

وی با انتقاد از نبود مکانیزمی برای شناسایی خانه های خالی در این بخش تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم خانه های خالی را با استفاده از مکانیزمی شناسایی کنیم، می توانیم به کاهش تعداد خانه های خالی کمک کرد و همچنین تعداد معاملاتی که برای سرمایه گذاری در بازار انجام می شود را کاهش دهیم. با وجود مثبت بودن این سیاست، مکانیزم گفته شده به صورت تئوری تاثیر گذار خواهد بود اما شاید در عمل نتواند تاثیر چشمگیری را ایجاد کند زیرا کار بسیار دشواری می باشد و در هر شرایطی صاحب خانه ها از روش هایی برای گریز از این امر پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در ماه های اخیر شاهد افزایش قیمت مسکن بوده ایم که دلیل آن قیمت تمام شده واحد ها برای صاحب خانه ها می باشد. در بین تمام نهادها، مسکن مهمترین افزایش قیمت را در ماه های اخیر داشته است که افزایش قیمت آن بر روی آیتم های زیادی در ساختمان اثر گذار می باشد. بقیه شرایط موثر در قیمت تمام شده ساختمان بیشتر مربوط به تورم می باشد و باتوجه به رکودی که در بخش مسکن وجود دارد، این افزایش قیمت ناشی از رونق آن نبوده است. در حال حاضر بازار مسکن این روند را پیش خواهد گرفت و با اینکه در حال حرکت به سمت رونق می باشد، اما تغییر شایانی در قیمت ها و معاملات نمایان نخواهد شد و نرخ مسکن همراه با نرخ تورم در حال افزایش می باشد و حتی در شرایطی جلوتر از نرخ تورم در حال حرکت است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)