دولت چگونه قیمت مسکن را کنترل خواهد کرد

دولت چگونه قیمت مسکن را کنترل خواهد کرد
دولت چگونه قیمت مسکن را کنترل خواهد کرد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، راه اندازی سامانه قیمت گذاری مسکن یکی از طرح های ارائه شده توسط کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای کنترل قیمت است. حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه در رابطه با این طرح بیان کرد: سیاست گذاری های صحیحی در بخش مسکن برای مدیریت کشور ضروری است اما باید به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نیز توجه داشت. وی افزود: با توجه به

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، راه اندازی سامانه قیمت گذاری مسکن یکی از طرح های ارائه شده توسط کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای کنترل قیمت است. حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه در رابطه با این طرح بیان کرد: سیاست گذاری های صحیحی در بخش مسکن برای مدیریت کشور ضروری است اما باید به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نیز توجه داشت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد، ضروری است که تمام راه حل ها و پیشنهادهای ارائه شده در رابطه با کاهش قیمت مسکن، مورد بررسی دقیق قرار گیرد زیرا بی توجهی به این امر می تواند مشکلات دیگری را به وجود آورد. به دلیل شرایطی که بازار مسکن دارد، قیمت گذاری بر روی آن بی اساس است زیرا مسکن کالایی ناهمگن به شمار میرود یعنی نمی توان دو واحد مسکونی در دو شهر متفاوت را که در دو منطقه مختلف قرار دارند، قیمت گذاری یکسان کرد! با توجه به این موضوع قیمت گذاری در بخش مسکن کار ساده ای نخواهد بود. از سوی دیگر برای دولت این امکان وجود ندارد که بتوانند سر هر قراردادی حاضر شوند و از فساد موجود در این بخش جلوگیری کنند.

مظاهریان در ادامه بیان کرد: تنها راه حلی که می تواند برای کنترل مسکن پایدار باشد، حمایت از عرضه و تقاضا از طریق ارائه تسهیلات است. جهش قیمت مسکن متأثر از اقتصاد کلان است و از تورم عمومی پیروی می کند بنابراین برای اینکه قیمت مسکن به اعتدال برسد باید شاخص های اقتصاد کلان کشور بهبود یابد بصورتی که خریدار بتواند مقدار قابل توجهی وام دریافت کند و دریافت تسهیلات برای عرضه کننده به سرعت انجام شود. در این شرایط تولید مسکن افزایش پیدا خواهد کرد و با افزایش عرضه قیمت ها به تعادل خواهد رسید. البته افزایش قیمت این روزهای بازار مسکن متأثر از خروج آمریکا از برجام و رشد نقدینگی در حوزه ارز، سکه و نوسانات بازار اهن است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)