راهنمای خرید ورق گالوانیزه

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

خرید ورق گالوانیزه از فروشگاهی معتبر و قیمت به‌صرفه و کیفیتی مطلوب از جمله دغدغه‌های فعالان بازار آهن و صنایع وابسته به این محصول است. خرید ورق گالوانیزه به روش‌های مختتلفی از جمله خرید ابنترنتی، خرید حضوری، خرید از بورس کالا و خرید از کارخانه از متداول‌ترین آنهاست اما در تمامی این روش‌ها رعایت برخی نکات برای تجربه خرید امن و راحت ضروری است...

آهن پرایس: ورق گالوانیزه یک نوع ورق فولادی است که با روش گالوانیزاسیون تولید می‌شود. در این روش، ورق فولادی به یک لایه نازک از روی پوشش داده می‌شود تا از خوردگی و زنگ زدگی محافظت شود، میزان ضخامت پوشش ورق از جمله مواردی است که هنگام خرید ورق گالوانیزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 این لایه روی به عنوان یک پوشش محافظ و مقاوم در برابر عوامل زیست محیطی و شرایط آب و هوایی عمل می‌کند. روش گالوانیزاسیون به این صورت انجام می‌شود که ورق فولادی ابتدا به طور کامل تمیز می‌شود تا از هر گونه ذرات آلودگی و آلودگی سطحی پاک شود در مرحله بعد، ورق در یک حمام محلول روی غوطه‌ور تا به صورت کامل در روی آغشته شود.

پس از اتمام فرآیند گالوانیزاسیون، ورق دارای یک لایه پوششی از روی است که ظاهری براق و نقره‌ای دارد. این پوشش باعث محافظت از ورق در برابر زنگ زدگی و خوردگی می‌شود. خرید ورق گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی شیمیایی در بسیاری از صنایع به ویژه در ساختمان‌سازی، صنایع خودروسازی، تجهیزات کشاورزی، صنعت دریایی و... استقبال بالایی دارد.

نکات مهم خرید ورق گالوانیزه

خرید آهن آلات و به طور مشخص خرید ورق گالوانیزه طی یک فرایندی انجام می‌شود که بهتر است با دقت و آگاهی همراه باشد تا بهترین محصول با قیمت مناسب انتخاب شود. در ادامه روش‌های خرید ورق گالوانیزه و نکاتی که باید هنگام خرید مورد توجه قرار داد بررسی می‌شود.

  • تعیین نیازها: ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید. ابعاد و ضخامت مورد نیاز و کاربرد ورق گالوانیزه را تعیین کنید. همچنین مقدار ورق‌هایی که نیاز دارید، را هم به دقت مشخص کنید و سپس با توجه به این موارد خرید ورق گالوانیزه را انجام دهید.
  • تحقیقات: قبل از خرید ورق گالوانیزه ، بازار و تامین‌کنندگان مختلف را بررسی کنید. اطلاعات درباره تامین‌کنندگان مختلف، کیفیت محصولات، قیمت‌ها و نظرات مشتریان را جمع‌آوری کنید.
  • مقایسه قیمت‌ها: قیمت‌های ورق‌ گالوانیزه در بازار ممکن است متفاوت باشد از همین رو بهتر است قیمت‌ها را از تامین‌کنندگان مختلف استعلام کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین توجه داشته باشید که قیمت تنها یک عامل نیست و کیفیت نیز بسیار مهم است. علاوه‌بر این باید گفت سایت اهن پرایس قیمت ورق گالوانیزه و نیز قیمت آهن الات دیگر را روزانه روی سایت خود آپدیت می‌کند. شما می‌توانید قیمت محصول مورد نیاز خود را با برندهای دیگر نیز مقایسه کرده و سپس بهترین برند را با بهترین کیفیت و قیمت به صرفه خرید کنید.
  • مشورت با کارشناسان: در صورتی که با انواع ورق‌ها و مشخصات فنی آنها آشنایی کافی ندارید، بهتر است از کارشناسان و متخصصان مشورت بگیرید. آنها می‌توانند به شما در انتخاب محصول و خرید ورق گالوانیزه مناسب کمک کنند. در همین راستا می‌توانید با کارشناسان آهن پرایس تماس بگیرید یا از طریق سوشال مدیا با آنها در ارتباط باشید.

  •  ثبت سفارش: پس از انتخاب تامین‌کننده و محصول مورد نیاز، با کارشناس مربوطه در مورد قیمت، شرایط فروش و تحویل محصول مذاکره کنید. توافق نهایی را به صورت کتبی ثبت کنید تا در آینده هرگونه ابهامی پیش نیاید.
  • ارائه صمانتنامه کتبی: از تامین‌کننده مطلع شوید که آیا گارانتی بر روی محصولات ارائه می‌شود و خدمات پس از فروش چگونه است. گفتنی است آهن پرایس از جمله تأمین کنندگانی اسن که به صورت کتبی قیمت و کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند علاوه‌براین انواع خدمات برشکاری و سوراخکاری و ... را نیز به مشتریان ارائه می‌کند.
  • خرید نهایی: پس از انجام تمام مراحل، خرید ورق گالوانیزه یا محصول خود را با پرداخت هزینه نهایی کنید. در هنگام پرداخت هم مطمئن شوید که تمام جزئیات توافق را رعایت کرده‌اید. ارسال بار هم معمولا طی 3 تا 5 روز کاری انجام می‌شود.

پس از خرید ورق گالوانیزه هم بهتر است برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید تا از محصول خریداری شده بهترین استفاده را ببرید. مثلا پس از دریافت ورق گالوانیزه، محصول را مجدداً بررسی کنید تا از کیفیت، ابعاد و وضعیت ظاهری آن اطمینان حاصل شود. در صورت وجود هر گونه نقص یا مشکل، باید به تامین‌کننده خود اطلاع دهید. گفتنی است شرکت آهن پرایس در صورت مغایرت محصول با پیش فاکتور و هر گونه مشکلی در محصول، بار را عودت می‌دهد.

قیمت هر متر ورق گالوانیزه

اعلام قیمت ورق گالوانیزه کارخانه عمدتا براساس کیلوگرم است و برای محاسبه براساس متر، باید وزن ورق را طبق فرمول به متر مربع تبدیل کنید. البته وزن و ضخامت ورق، از مهمترین فاکتورهایی هستند که قیمت ورق گالوانیزه را تعیین می‌کنند.

اما با این حال عوامل دیگری مانند برند محصول، نحوه تولید، استاندارد تولید، مواد اولیه، قیمت دلار، معاملات بورس کالا، سیاست‌های بازارساز، محدودیت انرژی و ... در قیمت ورق گالوانیزه 6 متری و سایر آهن آلات دخیل هستند.

گفتنی است برخی مواقع مشاهده افزایش قیمت ورق گالوانیزه در برخی ضخامتها و ابعاد هستیم که از عمده‌ترین دلایل آن کمبود ضخامت مدنظر یا تقاضای بالا برای آن محصول است.

به عنوان مثال ورق گالوانیزه 6 متری، ورق گالوانیزه 1 میلیمتر و ورق گالوانیزه 3 میل از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین ابعاد و ضخامتهای ورق گالوانیزه است.

از همین رو مشتریانی که دائما با این نوع محصول سروکار دارند به صورت مداوم قیمت ابعاد و ضخامت‌های گفته شده را رصد می‌کنند. در همین راستا می‌گفت قیمت ورق گالوانیزه 1 میلیمتر معمولا نسبت به ضخامت‌های بالاتر گران‌تر است که علت آن را می‌توان به تقاضای بالای این محصول و گستردگی کاربرد آن در صنایع مختلف دانست. به عنوان نمونه قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه 1 میلیمتر تاراز در هفته نخست شهریور 1402 حدود 40 هزار و 400 تومان برآورد شد درحالی که قیمت ورق گالوانیزه0.5 میل در هر کیلو 43 هزار و 700 تومان بود.

در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: مهمترین کاربردهای ورق شیروانی

اما در عین حال قیمت ورق گالوانیزه 1 میلیمتر هفت الماس 39 هزار و 900 تومان بود و قیمت ورق 2 میل همین کارخانه 41 هزار و 400 تومان اعلام شد.

در نهایت توصیه می‌شود پیش از خرید ورق گالوانیزه به دقت قیمت ورق را در سایت آهن پرایس بررسی و مقایسه کنید، علاوه‌بر این می‌توانید نمودار قیمت ورق گالوانیزه که در بازه‌های زمانی مختلف در بر روی سایت قرار دارد را بررسی کنید با تحلیل رفتار بازار و الگوی رفتاری قیمت‌ها بهترین زمان را برای خرید ورق گالوانیزه انتخاب کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)