رشد 6.2 درصدی بازارمسکن درنیمه اول سال جاری

رشد 6.2 درصدی بازارمسکن درنیمه اول سال جاری
رشد 6.2 درصدی بازارمسکن درنیمه اول سال جاری

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، چندین سال است که بازار مسکن ایران  با رکود  طولانی دست و پنجه نرم می کند و سود اندک سرمایه گذاران در این بازار باعث کاهش ساخت و ساز در طی یک دهه ی گذشته شده است. با وجود این، گزارش های اخیر از وضعیت معاملات بازار مسکن، نشان دهنده رشد ۶.۲درصدی بخش مسکن در هفت ماهه نخست امسال 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، چندین سال است که بازار مسکن ایران  با رکود  طولانی دست و پنجه نرم می کند و سود اندک سرمایه گذاران در این بازار باعث کاهش ساخت و ساز در طی یک دهه ی گذشته شده است.

با وجود این، گزارش های اخیر از وضعیت معاملات بازار مسکن، نشان دهنده رشد ۶.۲درصدی بخش مسکن در هفت ماهه نخست امسال بوده است . این نکته می تواند علامتی برای تحرک بازار مسکن و خروج این بخش از رکود چند ساله اخیر باشد.

بعد از اینکه بخش مسکن رشد منفی ۱۴درصد را در سال گذشته تجربه کرد، در ادامه به رشد ۴درصدی در زمستان سال 1395 رسید و سپس در هفت ماهه ابتدای سال 1396 رشد ۶.۲درصد را در پرونده ی خود ثبت کرده است.

این شرایط حاکی از آن است که برخی از اقدامات دولت برای کمک به تقاضای مسکن از جمله کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن به ۹.۵درصد  تاثیر نسبی بر بازارمسکن داشته و باعث افزایش ۶.۳درصدی تعداد معاملات  همچنین افزایش    ۶.۵ درصدی قیمت مسکن در هفت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)