رشد مثبت تیراژ آپارتمان سازی

رشد مثبت تیراژ آپارتمان سازی
رشد مثبت تیراژ آپارتمان سازی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ آمارهای جدید دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن از روند صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری تهران نشان میدهد بعد از دوره رکود ساخت و ساز در سال گذشته و اوایل امسال ، تیراژ آپارتمان سازی در چند ماه جاری از رشد برخوردار بوده است. ساخت‌وساز از اواسط سال ۹۲، با نقطه اوج رونق فاصله گرفت به‌طوری‌ که تیراژ ساخت و عرضه مسکن 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ آمارهای جدید دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن از روند صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری تهران نشان میدهد بعد از دوره رکود ساخت و ساز در سال گذشته و اوایل امسال ، تیراژ آپارتمان سازی در چند ماه جاری از رشد برخوردار بوده است.
ساخت‌وساز از اواسط سال ۹۲، با نقطه اوج رونق فاصله گرفت به‌طوری‌که تیراژ ساخت و عرضه مسکن در پایتخت در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۵۹ درصد و ۳۴ درصد افت کرد. بدین ترتیب عمق رکود ساختمانی در پایتخت ، در سال 94 به بیشترین حد خود رسید. بررسی ها حاکی از آن است که میزان نیاز بازار مسکن تهران به واحد مسکونی جدید حدود 8 هزار واحد مسکونی است و برای تعادل بخشی به سطح عرضه و تقاضای مسکن باید این نیاز برطرف شود. این تعداد واحد مسکونی باید با شرط رعایت الگوی تقاضا و توزیع پروانه ها بر حسب ظرفیت ملکی مناطق مختلف پایتخت ساخته شود ؛ در غیر این صورت تأثیر محسوسی در تنظیم بازار معاملات مسکن نخواهد داشت.
تابستان امسال تیراژ ساخت و سازهای مسکونی در تهران 13 درصد افزایش پیدا کرد و این رشد بر روی بازار آهن آلات نیز تأثیرگذار است. از این رو با ثبات قیمت در بازار آهن از جمله قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن می توان به رشد ساخت و ساز مسکن امیدوار بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)