روند بازار مسکن در پنج ماه نخست سال 97

روند بازار مسکن در پنج ماه نخست سال 97
روند بازار مسکن در پنج ماه نخست سال 97

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، باتوجه به تورم شدیدی که از ابتدای سال 97 آغاز شد، با افزایش روز افزون قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار غافلگیر شدند چراکه انتظار چنین رکوردی را نداشتند. کارشناس بخش مسکن از سوی  رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گزارشی منتشر کرد که در پی این گزارش مطرح شد: در کشور ما میزان قرارداد اجاره مسکن 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، باتوجه به تورم شدیدی که از ابتدای سال 97 آغاز شد، با افزایش روز افزون قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار غافلگیر شدند چراکه انتظار چنین رکوردی را نداشتند.

کارشناس بخش مسکن از سوی  رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گزارشی منتشر کرد که در پی این گزارش مطرح شد: در کشور ما میزان قرارداد اجاره مسکن  و خرید و فروش واحدهای مسکونی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  حدود 5 درصد افزایش یافته است اما در شهر تهران میزان قراردادهای اجاره مسکن و خرید و فروش واحدهای مسکونی با  10 درصد کاهش همراه بوده است. همچنین میزان قراردادهای خرید وفروش مسکن در اداره ثبت املاک از فروردین  ماه تا اواخر مرداد ماه امسال 596 هزارو 237 فقره به ثبت رسیده است؛ لذا در پنج ماهه اول امسال  میزان قراردادهای خرید و فروش  در کشور روند نزولی داشته است.

طبق این گزارش در پنج ماه نخست امسال  آمار قردادهای  خرید و فروش مسکن در تهران به طور متوسط 79 هزارو 616 فقره در اداره ثبت املاک  ثبت شده  است، که در مقایسه با میزان قرارداهای ثبت  شده سال گذشته 7 درصد با کاهش مواجه شده است.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در خصوص تورمی که در بازار مسکن ایجاد شده اعلام کرد: قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا می باشد به طوری که تعادل بین عرضه و تقاضا می تواند بسیار بر این حوزه اثر گذار باشد. برای اینکه وضعیت بازار مسکن از این بحران خارج شود باید بین این دو شاخص اقتصادی تعادل برقرار شود. همچنین با رونق بخش اجاره واحدهای مسکونی در کشور شرایطی  برای کاهش قیمت مسکن فراهم میشود که اگر این روند در سیرتعادل قرار گیرد دیگر با افزایش بی رویه مسکن مواجه نخواهیم بود و بخش مسکن از این بحران خارج خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)