روند رو به رشد بازار مسکن

روند رو به رشد بازار مسکن
روند رو به رشد بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ، بخش مسکن در ایران به دلایلی همچون چرخش مالی بستگی دارد که این روزها اقتصاد در حال ورود به حالت مصرفی است. به دلیل رشد بی وقفه قیمت مسکن در چند سال اخیر ، بازار با مازاد عرضه روبه رو شده و مشتری ندارد. مجموعه اتفاقاتی که در چند سال اخیر افتاد باعث رکود در معاملات بازار مسکن شد. به نظر می رسد ، سال آینده مسکن از رکود خارج شود اما 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ، بخش مسکن در ایران به دلایلی همچون چرخش مالی بستگی دارد که این روزها اقتصاد در حال ورود به حالت مصرفی است. به دلیل رشد بی وقفه قیمت مسکن در چند سال اخیر ، بازار با مازاد عرضه روبه رو شده و مشتری ندارد. 
مجموعه اتفاقاتی که در چند سال اخیر افتاد باعث رکود در معاملات بازار مسکن شد. به نظر می رسد ، سال آینده مسکن از رکود خارج شود اما افزایش قیمت آنچنانی نخواهد داشت. چرا که بخش عمده ای از تولید سه سال اخیر روی دست سازندگان مانده و امکان آن نیست که محصولی جدید با قیمت گزاف وارد بازار شود. قاعدتاً در این شرایط باید بازار مسکن از رکود خارج شود زیرا اگر این روند رو به رشد نباشد ، وضعیت اقتصادی کشور بدتر از حال حاضر می شود. 
از این رو ، اصلاح ساختار نظام بانکی باعث می شود حوزه هایی همچون مسکن ، ارز ، خودرو و غیره تحت تأثیر قرار گیرند . این امر موجب خروج مسکن از رکود خواهد شد. در هر حال امیدوار به شروع تحول در بازار مسکن خواهیم بود . در حال حاظر تورم پایین آمده اما به دلیل حجم زیاد نقدینگی احتمال بازگشت تورم وجود دارد. به همین دلیل این امکان وجود دارد که با بازگشت تورم قیمت مسکن نیز افزوده شود . این در حالی است که این بخش انتظار رشد قیمت گزاف را ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)