روند رو به رشد معاملات مسکن در تهران

روند رو به رشد معاملات مسکن در تهران
روند رو به رشد معاملات مسکن در تهران

میزان معاملات خرید و فروش مسکن در تهران با افزایش روبه رو شده است. این در حالیست که رفت و آمد خریداران در این بازار در مقایسه با سه ماهه فصل تابستان با کاهش مواجه شده است. طبق بررسی های انجام شده و گفته های کارشناسان مسکن، همچنان بیشتر مراجعین به بازار معاملات مسکن و بنگاه های مسکن از طرف متقاضیان مصرفی و برای استعلام قیمت ها و شرایط خرید و فروش واحد هایی با متراژ کم و متوسط 

میزان معاملات خرید و فروش مسکن در تهران با افزایش روبه رو شده است. این در حالیست که رفت و آمد خریداران در این بازار در مقایسه با سه ماهه فصل تابستان با کاهش مواجه شده است.

طبق بررسی های انجام شده و گفته های کارشناسان مسکن، همچنان بیشتر مراجعین به بازار معاملات مسکن و بنگاه های مسکن از طرف متقاضیان مصرفی و برای استعلام قیمت ها و شرایط خرید و فروش واحد هایی با متراژ کم و متوسط می باشد. اگرچه این مراجعات با تغییر فصل کاهش یافته است اما این کاهش یک امر طبیعی می باشد که مطابق هر سال اتفاق می افتد.

با وجود این شرایط بازهم کارشناسان بازار مسکن بر این عقیده اند که در ماه های آینده میزان معاملات مسکن با افزایش مواجه خواهد شد و به مرور زمان متقاضیان خرید مسکن بیشتر خواهند شد. عامل دیگری که موجب شده با کاهش میزان معاملات مواجه شویم، مساله افزایش سطح قیمت پیشنهادی از سوی واسطه های فروش مسکن به مالکان می باشد که این افزایش برخلاف تصور متقاضیان خرید می باشد و موجب شده تا میزان معاملات مهرماه در مقایسه با شهریور ماه کاهش یابد. این در شرایطی است که واسطه ها به مالکان توصیه می کنند که بازار تقاضا در حال حاضر با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد و در بازار معاملات هم قیمت ها محسوس نمی باشد. در نتیجه بالا بودن سطح قیمت های پیشنهادی موجب می شود تا متقاضیان خرید از خرید خود منصرف شده و به دنبال واحد های دیگری تا مناسب شدن قیمت ها بگردند. از طرفی دیگر تعداد قابل توجهی از متقاضیان خرید به دنبال واحدهایی با عمر 10 سال به بالا هستند تا بتوانند با توجه به بودجه شان واحدی با متراژ بیشتر خریداری کنند. سطح قیمت واحد های سال بالاتر حدود 15 تا 20 درصد کمتر از واحد های نوساز در منطقه های متوسط شهر تهران می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)