روند رو به رشد معاملات مسکن

روند رو به رشد معاملات مسکن
روند رو به رشد معاملات مسکن

بهروز ملکی، تحلیلگر ارشد بازار مسکن در گفتگویی اظهار داشت: بازار مسکن در حال طی کردن روند رو به رشدی می باشد و نمی توان به دلیل کاهش معاملات مسکن در یک مقطع خاص، اعلام رکود دوباره در این بخش کرد. بررسی شرایط بازار مسکن باید طی ماه های متوالی صورت گیرد و نمی توان مبنا را بر روی یک یا دوماه گذاشت و به محض پایین آمدن میزان معاملات در یک ماه اعلام بازگشت رکود در این بخش کرد.

بهروز ملکی، تحلیلگر ارشد بازار مسکن در گفتگویی اظهار داشت: بازار مسکن در حال طی کردن روند رو به رشدی می باشد و نمی توان به دلیل کاهش معاملات مسکن در یک مقطع خاص، اعلام رکود دوباره در این بخش کرد.

بررسی شرایط بازار مسکن باید طی ماه های متوالی صورت گیرد و نمی توان مبنا را بر روی یک یا دوماه گذاشت و به محض پایین آمدن میزان معاملات در یک ماه اعلام بازگشت رکود در این بخش کرد.

بهروز ملکی در یک تحلیل از اخرین شرایط بازا مسکن، افزود: طبق آمار بدست آمده از بانک مرکزی، روند حرکتی بازار مسکن تحت تاثیر عواملی همچون درون بخشی و برون بخشی مانند بازار پول و سرمایه، میزان عرضه و تقاضا، ارز و طلا، میزان درامد دولت از نفت، درآمد خانواده ها، میزان نقدینگی مردم و تورم، تسهیلات خرید مسکن، سیاست های دولتی و... است که هرکدام از این عوامل میزان تاثیر گذاری هایشان بر بازار مسکن متفاوت می باشد. با توجه به موارد مذکور، روند بازار مسکن در آینده تحت تاثیر این عوامل می باشد.

وی با تاکید بر تاثیر جو روانی بر شرایط بازار عنوان کرد: در برخی مواقع انتشار یک خبر تاثیر بسزایی بر روی روند بازار می گذارد. چه بسا این تاثیر بسیار بیشتر از تاثیر عوامل یاد شده بر روی شرایط بازار می باشد. برای مثال، در اردیبهشت ماه 93 در شرایطی که بازار مسکن در رکود قرار داشت، تعداد معاملات مسکن در تهران بیش از 22 هزار فقره اعلام شد. که این میزان در مقایسه با ماه های قبل رشد بسزایی داشته است. اما نمی توان تغییرات در یک ماه را برای کلیت بازار در نظر گرفت.

ملکی در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایطی که بازار مسکن یک روند رو به رشدی را دارد، نباید نوسانات جزئی را در کلیت آن بکار بریم زیرا در مسیر رشد این بازار وجود نوسانات جزئی بسیار است و نمی توان گفت رکود در حال بازگشت به این بخش می باشد. بازار مسکن با حفظ وضعیت خود در فضای پیش‌رونق، از حرکت «رو به جلو» و امیدوارکننده برخوردار است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)