رونق صادرات در بازار فولاد

رونق صادرات در بازار فولاد
رونق صادرات در بازار فولاد

آهن پرایس: بر اساس آخرین گزارشات انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در دوره ی سه ماه سال جاری بالغ بر 74 درصد میزان صادرات افزایش داشته است. از ابتدای خرداد ماه سال جاری اتفاق خوبی افتاده است؛ بدین صورت که فرآیند صادرات تسهیل شده است و برای صادرات دیگر نیازی...

آهن پرایس: بر اساس آخرین گزارشات انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در دوره ی سه ماه سال جاری بالغ بر 74 درصد میزان صادرات افزایش داشته است. از ابتدای خرداد ماه سال جاری اتفاق خوبی افتاده است؛ بدین صورت که فرآیند صادرات تسهیل شده است و برای صادرات دیگر نیازی به تیک وزارت صمت نمی باشد. اما از سوی دیگر کمبود برق منجر به محدودیت تولید شرکت های فولادی می شود. به گونه ای که مسئله کمبود برق به یک مانع جدی بر سر راه تداوم جهش صادرات فولاد ایران است.

در فصل بهار سال جاری؛ صادرات فولاد میانی کشور؛ 1 میلیون و 618 هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته در همین زمان رشدی بالغ بر 55 درصد داشته است. سهم صادرات بیلت و بلوم در همین زمان 1 میلیون و 55 هزار تن و سهم صادرات اسلب؛563 هزار تن بوده است. در واقع در این سه ماه نخست سال جاری صادرات اسلب رشد خیره کننده 176 درصدی را تجربه کرد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: کاهش عرضه فولادی ها در بورس کالا

به طور کلی صادرات محصولات فولادی کشور در دوره 3 ماهه نخست سال جاری؛ 873 هزار تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته 125 درصد رشد داشته است. در بخش صادرات میلگرد از کلیه محصولات فولادی در 3 ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 142 درصد افزایش داشته است و بالغ بر 684 هزار تن بوده است.

 مقاطع تخت فولادی نیز رشدی بلغ بر 98 درصد را در 3 ماهه نخست سال جاری لمس کرد. در بخش صادرات آهن اسفنجی در دوره مشابه  با رشد 1505 درصدی به 321 تن رسیده است. 

طی نامه ای که به دفتر مقررات صادرات و واردات از سوی دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ارسال شده است؛ صادرات شمش فولادی بیلت، بلوم و اسلب آزاد شده است. البته لیست اسامی شرکت هایی که نیاز به تیک صادراتی وزارت صمت ندارند از تاریخ 1 خرداد به مدت سه ماه نیز درج شده است. 

حذف تیک صادراتی و تسهیل صادرات فولاد اقدامی بسیار مثبت و موثر در راستای افزایش فولاد است. اما بحث کمبود برق و در نهایت قطعی برق در ماه جاری مخاطرات فراوانی را پیش روی صنعت فولاد قرار داد. رشد پایدار صادرات و تولید فولاد کشور نیازمند دسترسی شرکت‌های فولادی به خدماتی نظیر برق، آب و گاز است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)