رونق مسکن در نیمه دوم سال جاری

رونق مسکن در نیمه دوم سال جاری
رونق مسکن در نیمه دوم سال جاری

حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگویی عنوان کرد: در حال حاضر در بخش معاملات مسکن شاهد افزایش بوده ایم و طبق پیش بینی های انجام شده می توان انتظار داشت که در نیمه دوم شرایط بهتر شده و روند رو به رشدی را داشته باشیم تا بتوانیم از رکود خارج شویم. با توجه به اینکه در نیمه دوم سال افزایش قیمتی را نخواهیم داشت، برای افزایش میزان تعداد معاملات نیازمند کاهش نرخ سود بانکی

حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگویی عنوان کرد: در حال حاضر در بخش معاملات مسکن شاهد افزایش بوده ایم و طبق پیش بینی های انجام شده می توان انتظار داشت که در نیمه دوم شرایط بهتر شده و روند رو به رشدی را داشته باشیم تا بتوانیم از رکود خارج شویم. با توجه به اینکه در نیمه دوم سال افزایش قیمتی را نخواهیم داشت، برای افزایش میزان تعداد معاملات نیازمند کاهش نرخ سود بانکی، افزایش سقف تسهیلات بانکی و کاهش مدت بازپرداخت هستیم.
عقبایی گفت: از آنجا که سررسید بانکها در حوزه ارایه تسهیلات تا پایان سال در حال افزایش است، شاهد تحریک تقاضا در بازار خواهیم بود که خود، از عوامل موثر افزایش معاملات است.
وی افزود: با توجه به اینکه هدف تولید دوازدهم «عبور از رکود و تحول در مسکن» است، به همین دلیل باید تولید مسکن را افزایش داده و همچنین نسبت به ایجاد مسکن استیجاری قدم برداریم. نمایندگان مجلس نیز در اینباره موافق هستند زیرا این دیدگاه به تعدیل قیمت، توازن عرضه و تقاضا و افزایش تولید مسکن در کشور کمک می کند. نکته دیگری که وجود دارد افزایش میزان و همچنین مدت باز پرداخت تسهیلات بانکی می باشد تا با اینکار بازار مسکن از رکود خارج شده و رونق نسبی پیدا کند. چنانچه بتوانیم از رکود در حوزه مسکن خارج شویم، می توانیم شاهد ایجاد 1300 شغل و 300 صنعت وابسته به ساختمان باشیم که می تواند کمک بزرگی در اقتصاد کشور کند.
وی با تاکید بر لزوم اصلاح سیاست های پولی و بانکی در حوزه بانکداری گفت: بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و وزارت اقتصادی و دارایی نسبت به عملکرد بانکها که به صورت بنگاه داری فعالیت می کنند و وجوه خود را به خرید ملک اختصاص داده اند، انتقاد دارند و امید است با فروش این املاک، منابع آن را به تسهیلات بانکی و بالا بردن قدرت خرید مردم اختصاص دهند تا شاهد پویایی بازار مسکن باشیم.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)