رونق مسکن پس از گذشت 6 سال

رونق مسکن پس از گذشت 6 سال
رونق مسکن پس از گذشت 6 سال

زهره‌وندی: در نیمه دوم سال جاری شاهد شرایط بهتری برای صنعت ساخت و ساز خواهیم بود.  با توجه به افزایش حجم معاملات از دی ماه سال گذشته، اکنون آمار بدست آمده حاکی از افزایش میزان ساخت و ساز در نیمه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته می باشد. رونق در بخش مسکن در دست بیش از 50 صنعت می باشد. صنایعی از قبیل کاشی و سرامیک، لوله و پروفیل، لوازم آشپزخانه تا آهن و سیمان. در چند سال اخیر، 

زهره‌وندی: در نیمه دوم سال جاری شاهد شرایط بهتری برای صنعت ساخت و ساز خواهیم بود.

 با توجه به افزایش حجم معاملات از دی ماه سال گذشته، اکنون آمار بدست آمده حاکی از افزایش میزان ساخت و ساز در نیمه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته می باشد.

رونق در بخش مسکن در دست بیش از 50 صنعت می باشد. صنایعی از قبیل کاشی و سرامیک، لوله و پروفیل، لوازم آشپزخانه تا آهن و سیمان. در چند سال اخیر، رکود در بخش مسکن باعث شد تا این صنایع هم در رکود نسبی قرار گیرند  حتی در برخی مواقع رشد منفی را هم به ثبت رساندند.

حدود یکسال است که دولت تصمیم جدی مبنی بر خروج بخش مسکن از رکود گرفته است. که به دنبال این تصمیم اقداماتی از قبیل افزایش تسهیلات مسکن، طرح مسکن یکم و کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن انجام گرفت که باعث شد معاملات مسکن از دی ماه سال گذشته افزایش یابد.

صدیف بدری،سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگویی عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت های مصالح ساختمانی، نرخ های اجاره هم به دنبال آن افزایش یافت. بطوری که میلگر از قیمت 1800 تومان به کیلویی 2600تومان رسید.

نقش دولت در رونق مسکن

حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی علام کرده است:« باید بین رونق سفته بازی و رونق واقعی تفاوتی وجود داشته باشد. ما در 40 سال اخیر رکود و رونق را در بخش مسکن باهم داشته ایم. بصورتی که در سال 86 قیمت مسکن افزایش 60 درصدی داشت. اما این میزان افزایش در بازار رونق واقعی ایجاد نکرد و همین سبب شد تا به دنبال آن رکود به بازار مسکن بازگردد. در هر صورت این سیاست دولت یازدهم بود که در دولت دوازدهم نیز تداوم پیدا کرده است. در هر شرایطی هدف اصلی در بازرا مسکن ایجاد رونق واقعی می باشد. بصورتی که مسکن از یک کالای سرمایه‌ای تبدیل به بازاری شود که نیاز مصرف‌کننده را پاسخ دهد.»

برخی ها هم تایید نمی کنند

آمارهای بدست آمده خود نشان دهنده خروج مسکن از رکود می باشد اما هنوز برخی از کارشناسان این بخش بر این باورند که مسکن همچنان در رکود می باشد و آینده روشنی ندارد. ایرج رهبر،عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان می گوید:« افزایش میزان ساخت و ساز فقط در مقطع خاصی بوده است، و نمی توانیم بگوییم روند افزایشی داشته و یا صنعت ساختمان در کشور با رشد همراه بوده است.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)