رونق کاذب بازار مسکن

رونق کاذب بازار مسکن
رونق کاذب بازار مسکن

بخش مسکن با پشت سر گذاشتن رکود تقریبا چهار ساله، مسیر رونق را پیش گرفت. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، سال گذشته با وجود معاملات پرتعداد ماهانه قیمت مسکن کنترل شده بالا می رفت اما از ابتدای سال جاری قیمت ها با روندی تند افزایش یافت. در نخستین روزهای سال جدید به دلیل تعطیلات میزان معاملات مسکن با افت همراه بود ولی این امر باعث نشد که رشد قیمت متوقف شود. در اردیبهشت ماه قیمت 

بخش مسکن با پشت سر گذاشتن رکود تقریبا چهار ساله، مسیر رونق را پیش گرفت. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، سال گذشته با وجود معاملات پرتعداد ماهانه قیمت مسکن کنترل شده بالا می رفت اما از ابتدای سال جاری قیمت ها با روندی تند افزایش یافت. در نخستین روزهای سال جدید به دلیل تعطیلات میزان معاملات مسکن با افت همراه بود ولی این امر باعث نشد که رشد قیمت متوقف شود. در اردیبهشت ماه قیمت ها 30 درصد افزایش یافت و اکنون تازه ترین خبرها حاکی از آن است که خرداد ماه نیز وضعیت مشابهی خواهد داشت.
به گفته ی برخی از کارشناسان، نگرانی های مردم از گرانی مسکن موجب صدمه رسیدن به این بازار می شود. طی ماه اخیر میزان خرید و فروش مسکن در تهران در مقایسه با سال گذشته تنها 7 درصد رشد داشته است ولی می توان پیش بینی کرد که بازار مسکن از خرداد ماه گرم شود. 75 هزار مبایعه نامه در اردیبهشت ماه ثبت شده است که رشد 33 درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته دارد و انتظار می رود این روند در خرداد ماه نیز ادامه دار باشد. به دلیل پیش رو بودن فصل نقل و انتقال افزایش قیمت دوباره اتفاق خواهد افتاد.
این افزایش قیمت می تواند به بازار مسکن صدمه بزند زیرا مصرف کنندگان واقعی توانایی خرید را از دست می دهند و سرمایه گذاران و دلالان غیر مصرفی وارد این بخش خواهند شد. همین موضوع موجب می شود تا عرضه و تقاضا هماهنگی نداشته باشند و سازندگان مسکن نیز به دلیل نوسانات قیمتی در بازار آهن تهران و بازار مسکن پایتخت از ساخت و ساز منصرف شوند. با توجه به تمامی این موضوعات بازهم مسکن روند افزایش قیمت را طی خواهد کرد زیرا وجود دلالان در این بازار موجب التهابات چشمگیری می شود و قیمت مسکن به  صورت غیر عادی افزایش می یابد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)