رکود بی سابقه ساخت و ساز

رکود بی سابقه ساخت و ساز
رکود بی سابقه  ساخت و ساز

آهن پرایس: رکود شدید بازار مسکن در سال 99 در چهار ماه نخست سال جاری با شدت بیشتری نمود یافت. با بررسی های نیاز به مسکن به طور متوسط می توان بیان داشت کشور به سالیانه 90 هزار واحد مسکونی نیازمند است در حالیکه در طی 6 سال اخیر به طور متوسط هر سال...

آهن پرایس: رکود شدید بازار مسکن در سال 99 در چهار ماه نخست سال جاری با شدت بیشتری نمود یافت. با بررسی های نیاز به مسکن به طور متوسط می توان بیان داشت کشور به سالیانه 90 هزار واحد مسکونی نیازمند است در حالیکه در طی 6 سال اخیر به طور متوسط هر سال 66 هزار واحد ساخته شده است. 

در تهران برای ایجاد توازن در عرضه و تقاضا طبق بررسی نیازهای مسکن ماهانه به حداقل 7 هزار واحد مسکونی جدید نیاز است. در حال حاضر بررسی کارنامه های ماه های گذشته در سال جاری نشان از رقمی حدود نصف این مقدار است. در واقع این رکود تاوان دیگری از سفته بازی های ملکی است. بر اساس آمار رسمی ساخت و ساز در چهار ماه نخست 1400 می توان بیان داشت: رکورد رکود متوالی مسکن سازی در سال 99 شکسته شد و ساختمان سازی در تهران از وضعیت قرمز به رنگ بنفش تغییر یافت.  

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تاثیر قیمت مصالح ساختمانی بر مسکن

بر اساس آمار رسمی منتشره در تهران ساخت 14 هزار و 700 واحد مسکونی  در چهار ماه نخست سال جاری آغاز شد که این میزان کمترین میزان عرضه از سال 83 تا کنون است. میزان مسکن سازی در چهار ماه نخست امسال  در مناطق 22 گانه شهر تهران نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دقیقا 17 درصد افت داشته است. 

کاهش مقدار ساخت وساز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از آن جهت پر اهمیت است که ما در همین بازه زمانی در سال گذشته رکوددار آپارتمان سازی در شهر تهران  در طی 16 ساله گذشته بودیم اما هم اکنون تیراژ ساخت و ساز نسبت به سال گذشته مجددا کاهش یافته است یک پیامد پر اهمیت دارد که متاسفانه ساختمان سازی در وضعیتی فراقرمز یعنی بنفش قرار گرفته است. 

بر اساس آمارهای مربوط به ساخت واحدهای مسکونی در طی 17 سال اخیر می توان به قاطعیت بیان داشت که سال 99 یخ زده ترین بازار به لحاظ تیراژ ساختمانی بوده است که در آن کمترین میزان ساخت مسکن به ثبت رسید. در سال 99 فقط 53 هزار و 400 واحد مسکونی در تهران مجوز ساخت دریافت کرد  که این عدد نشان دهنده ی رکورد بی سابقه در رکود بازار مسکن است تا در سال جاری روند نزولی ساخت وساز رکورد جدیدتری از رکود را بر جای گذاشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)