رکود تاریخی معاملات مسکن

رکود تاریخی معاملات مسکن
رکود تاریخی معاملات مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش نا چیز حجم قرار داد های خرید و فروش مسکن شهر تهران در نیمه مهر ماه نسبت به شهریور ماه نشان می‌ دهد از یک سو بازار از حالت طبیعی بر اساس عرضه و تقاضا خارج شده و از سوی دیگر می‌ توان به این جمع‌ بندی رسید...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش نا چیز حجم قرار داد های خرید و فروش مسکن شهر تهران در نیمه مهر ماه نسبت به شهریور ماه نشان می‌ دهد از یک سو بازار از حالت طبیعی بر اساس عرضه و تقاضا خارج شده و از سوی دیگر می‌ توان به این جمع‌ بندی رسید که معاملات به کف رسیده است.
رکود تاریخی معاملات مسکن شهر تهران حاکی از آن است که در حال‌ حاضر گروه غالب خریداران کسانی هستند که به دنبال آپارتمان زیر نرخ می ‌گردند. این افراد نیز شامل دو گروه مصرفی و سرمایه‌گذار هستند، سرمایه‌ گذارانی که نقدینگی مازاد در اختیار دارند و خود را برای رکود ۳ تا ۴ ساله آماده کرده‌ اند.
معاملات مسکن در تهران به کمتر از ۳۰۰۰ فقره رسیده و ارزیابی‌ ها نشان می‌ دهد احتمالا تعداد خرید و فروش کمتر از این مقدار نخواهد شد، چرا که آمار نیمه اول مهر ماه نشان می ‌دهد در آغاز پاییز که اصولا باید تعداد قرارداد ها در هر دو بخش خرید و اجاره نسبت به شهریور ماه تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، شاهد افزایش ۲۵ درصدی قرار داد های خرید و فروش بوده ایم.
این نمایه می ‌تواند نشان‌ دهنده این موضوع باشد که اولا بازار از حالت طبیعی خود بر اساس نظام عرضه و تقاضا خارج شده، دوما تعداد معاملات به کف رسیده و سوما قرار داد ها صرفا در فایل‌ های زیر نرخ انجام می ‌شود. به اظهارات کارشناسان بازار مسکن، با وجود این که معاملات احتمالا به کف رسیده، نمی ‌توان با قطعیت عنوان کرد که نرخ نیز به کف رسیده است، چرا که نرخ مسکن در تهران دو افت ۲.۴ و ۲.۸ درصد را به ترتیب در ماه‌ های مرداد و شهریور نشان داد و پس از آن‌که در خرداد ماه وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شده بود دوباره در شهریورماه به کانال ۱۲ میلیون تومان برگشت و هم‌ اکنون میانگین نرخ مسکن شهر تهران ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان در هر متر مربع است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)