رکورد عمیق بازار مسکن

رکورد عمیق بازار مسکن
رکورد عمیق بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه اخیر قیمت های بازار مسکن با رشد سرسام آور مواجه شد بطوری که شاهد رکورد عمیق آن بودیم. اکنون در شرایط فعلی  وضعیت بازار مسکن در التهاب به سر می برد و این افزایش غیر معقول  قیمت های مسکن در شهر تهران با رشد 62 درصدی همراه بوده است. این افزایش لحظه ای قیمت مسکن موجب شده بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار از خرید و فروش مسکن 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه اخیر قیمت های بازار مسکن با رشد سرسام آور مواجه شد بطوری که شاهد رکورد عمیق آن بودیم. اکنون در شرایط فعلی  وضعیت بازار مسکن در التهاب به سر می برد و این افزایش غیر معقول  قیمت های مسکن در شهر تهران با رشد 62 درصدی همراه بوده است. این افزایش لحظه ای قیمت مسکن موجب شده بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار از خرید و فروش مسکن صرفه نظر کنند و همچنین روند صعودی قیمت های  بازار مسکن  موجب شد که معاملات مسکن افت چشمگیری پیدا کند و بار دیگر در شهریور ماه 1397 بازار مسکن با رکورد عمیق مواجه شد.

کارشناسان بخش مسکن در خصوص التهابات این بخش بیان نمودند که با توجه به افزایش نامتوازن بازار مسکن معاملات خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته حدود 33 درصد کاهش یافته است لذا رشد ماهیانه قیمت های مسکن به شدت در سیر صعودی قرار دارد. این سرعت رشد قیمت های مسکن بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی را شوکه کرده لذا با توجه به رکورد این بخش می توان گفت کلیه بازاها در شرایط فعلی سردرگم هستند و در انتظار بهبود این روند به سر میبرند.
چیزی که در بازار مسکن بسیار تاثیر گذار است وضعیت نرخ ارز است رکورد بازار مسکن در حالتی به سر میبرد  که رشد قیمت مسکن حدود ۲۰۰ درصد کمتر از رشد سکه و ارز بوده است.

از سوی دیگر در بازار مسکن عرضه و تقاضا تعیین کننده هستند و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بازار مسکن از طرف عرضه هم چندان تغذیه نمی‌شود و به همین دلیل بی‌تعادلی، در بازار مسکن رونمایی شده است و آینده‌ی بازار را تهدید می‌کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که طی هفته‌های اخیر با توجه به افزایش غیرمعقول قیمت های مصالح ساختمانی، سازندگان ساخت و ساز ملک دیگر تمایلی به تخریب و نوسازی واحد های مسکونی ندارند بطوری که با توجه به گرانی مصالح ساختمانی و برآورد هزینه ها و کمبود مشتری، بسیاری از سازندگان برای مشارکت در ساخت تمایل خود را از دست دادند. 
برحسب آمارهای اعلام شده از سوی کارشناسان بخش مسکن در شرایط فعلی نشان میدهد مشارکت سازندگان برای ساخت و ساز واحد های مسکونی با کاهش شدیدی مواجه شده بصورتی که با افزایش مداوم قیمت‌های پیشنهادی مسکن به سمت رکود تورمی پیش می‌رود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)